I golvbytartagen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 204
E

Egonson

Hur tjock ska en plyfaskiva till ett transportgolv vara MINST?
Hur tjocka skivor ska det vara till väggarna?
Släpet är ett gammalt, enaxlat Trane.

Sv: I golvbytartagen

25 mm plyfa till golvet brukar vara standard och ca 12 mm till väggar. Tunnare än så bör man nog inte ha. Tänk på att köpa sån där behandlad plyfa. Formplyfa kan den heta, annars vet de i affären om man säger vad man ska ha den till.

Om du ska byta golv är ett tips att fundera på aluminiumgolv. Det går att få tag på 5 mm aluminiumplåt till ungefär samma pris som plyfan, jag kom tom lite billigare undan med aluminium! Bor du nära stockholm kan jag tipsa om försäljare :)
Nej, Halmstad såg jag nu att du bor i...

25-28 mm. Ta gärna till i överkant än tvärtom. Det går att beställa skivor i bygghandeln som är nog stora så man slipper skarva. 10-12 mm räcker som vägg, + ett sparkskydd av plåt eller en 10 mm skiva

Ok. Pappa kan fixa gratis plyfaplatta eftersom han har det på sitt jobb (de bygger byggställningar, så de ska hålla för stora vikter och hårt väder/vind) så jag kommer nog billigt undan ändå.
Tror de har så pass stora att man kan få en hel stor platta också, hade varit bra iaf så man slipper skarva som Bill sa.

Skulle dock hellre vilja ha aluminium, verkar vara helt super ju :)
Men använder man bara så tunn aluminium som golv, eller har man plyfa under/ovanpå också??
Låter liksom lite tunnt med 5 mm aluplåt till en 4-500 kg kuse att stå på :crazy:

hej... såg att du skulle byta golv... ja me... vet du om din pappa kan sälja stora plyfaskivor??? skulle oxå vilja slippa skarva... golvet blir ju inte lika hållbart då... :idea: tack hille

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
291
Senast: lizzie
·
Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
798
Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
240
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025