i debutant för ponny

S

straaawberry

får man rida lätt i traven på dressyrprogrammet? Alltså i debutantklassen för ponny

Sv: i debutant för ponny

I gamla deb.programmet (från 1997) så var det valfritt om man ville rida lätt eller inte.
På nya (2007) så är den paragrafen borta, så jag tolkar det som att det ska vara nedsittning...

Men jag är inte hundra, har inte ridit ft på nåt år tyvärr.

någon som vet helt säkert om debutantprogrammet från 2007 ?:bow:

PUTTPUTT:angel:

någon som vet helt säkert om debutantprogrammet från 2007 ?:bow:

PUTTPUTT:angel:

Du talar om "Svenskt Fälttävlansprogram för debutantklass (A) 2007 -Kort bana för ponny" eller hur???

Där står INGET om lättridning = skall vara nedsutten hela programmet....

....UTOM: punkt 5 FH snett igenom med förlängd steglängd
Där SKALL det vara lättridning

När det är valfritt med lättridning/nedsutten står det alltid tydligt att det är valfritt.

Så:
Sitt ned hela vägen utom punkt 5 där det SKALL vara lättridning.

Lycka till

/Max

Nej det får man inte. det räknas som fel ridning. Min kompis var med om det:crazy:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka