Antiqua

Trådstartare
klockan 10.45 tog min älskade Drutten klivet över till andra sidan. :cry: Han blev 16,5 år.
Jag har inte fattat, min livskamrat som jag haft sen jag flyttade hemifrån...Jag var 18 och han var en liten skruttunge.

Min älskade kisse, sov gott. Du kommer alltid att finnas i mattes hjärta och fattas mig! Älskar dig!

JMRPRQQQDMQNK8.jpg

Sv: I dag

Stackare, alltid lika hemskt :cry: jag har haft min lilla skrutt i några månader, skaffade henne när jag flyttade hemmifrån också, får väl hoppas att hon också blir så gammal...

Det är verkligen en gåva att få ha sina djur så länge, jag är väldigt tacksam över att jag fick ha honom i så många år.
Hoppas du får många glada år med din också.

Men detta är så jobbigt, när det är dags att låta sin vän slippa.:cry:
I mitt fall var det dock ingen tvekan att det var dags idag, troligtvis drabbades han av en hjärnblödning eller liknande:( Det var hemskt jobbigt att se honom.Han gick runt runt i små cirklar, vinglade, höll på att ramla och han gick helt snett med huvudet. Hade ingen ro i kroppen.

Min gubbe!:cry:

Usch, när det var dags för våran hund var det också en självklarhet pga av svår sjukdom men det är så otroligt svårt :cry: men när man tänker på alla lyckliga år man får är det ju absolut värt det i slutändan, att ha djur :love:

Ja man får försöka tänka på vad dom ger en när dom är i livet:love:

Ett liv utan djur vore inget bra liv!:love:

Men just nu tänker jag mest att jag aldrig kommer att få se honom igen. Aldrig borra in ansiktet i hans mjuka päls mer. Aldrig mer att han kommer sova vid min sida varje natt. Aldrig mer får jag höra hans små smackande ljud när han låg i min famn och var som nöjdast.
Aldrig mer kommer han sitta innanför dörren och hälsa mig välkommen hem efter en dag på jobbet.

Usch, detta är jobbigt.:(
Men han har det bra nu, så får jag försöka tänka.

Oj!
16,5 år är en högaktningsvärd ålder. :bow:
Du får tänka på allt det fina ni hade tillsammans och alla mysiga stunder.
Det är hemskt jobbigt när de blir gamla och sjuka..

Stor kram till dig! :love:

Tack snälla, dina kramar värmer!:bow:

Han fick ett långt och bra liv, det ska jag vara tacksam över.
Han är i mina tankar hela tiden, tyvärr är väl det som ploppar upp hela tiden när jag satt med honom i min famn och han somnade in..Det är jobbigt!

Men när jag tänker lite längre och minns roligare sidor kan jag inte låta bli att le.
Tex alla gånger vi suttit i soffan och ätit hamburgare, glass eller yoplait med sked. Jordgubb skulle det vara;). Våra semestrar på landet, hur han älskade att vara där och gå på upptäcksfärd under ladan. Men han gick aldrig långt, höll sig nära huset och kom springande i full fart när matte ropade:love:
Han var en otroligt vänlig och gosig kille! Han har uppfostrat två kattungar också, tvättat dom och verkligen varit som en riktig pappa. Mån om att alla ska må bra.

Han hade ett hjärta av guld min Drutten.

Saknar honom så:(

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Viva
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 140
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar