Hyresvärdens bredbandsalternativ - vad är bäst?

Sjalen

Trådstartare
Vi har nu fiber och detta innebär ny leverantör efter vår flytt. Vår hyresvärd erbjuder Bahnhof, Bredband2, Perspektiv, Tele2, Telia och Öretel.

Det viktigaste för oss är pålitligheten. Att vi får det vi betalar för med få avbrott och att det går att komma fram till service på telefon osv. utan att vänta i timmar de gånger det trots allt är fel. Priset är sekundärt men såklart vill vi inte betala överpris för det. Telia är ju t.ex. klart dyrast i det mesta. Är det värt det? Tele2 har jag haft mobiltelefon med tidigare och kände väl att det var sisådär.

Priserna mellan bolagen varierar för 10 mbit (som exempel för det erbjuder samtliga) mellan 239 och 329. Telia verkar inte erbjuda 30 mbit men vi är i och för sig inte stora nerladdare av film och sådant utan surfar mest samt använder Spotify.

Kommentarer? Jag har kompisar som är nöjda med Bahnhof men på nätet läser jag om vissa skräckexempel. Fast sådana finns det väl hos alla leverantörer...

Sv: Hyresvärdens bredbandsalternativ - vad är bäst?

bahnhof anses vara en av de bättre leverantörerna och jag är beredd att håla med.

fast iprincip så är alla leverantörer av fiber bra, det är mycket pålitligt och stabilt, inte jämförbart med comhem, sattelit eller adsl.

Sedan är det en smaksak, jag skulle aldrig välja tele2, helt enkelt för jag inte vill finansiera dess massiva reklamkampanjer med tramsiga får och deras fula marketting med mobilförsäljare på stan (Gäller iofs alla operatörer som har sådana här "på-stan"-försäljare).

jag skulle välja den billigaste bredbandsleverantören (via fiber) som ger den hastighet som ni önskar, 240kr för 10mbit låter väldigt dyrt.

bahnhof anses vara en av de bättre leverantörerna och jag är beredd att håla med.

fast iprincip så är alla leverantörer av fiber bra, det är mycket pålitligt och stabilt, inte jämförbart med comhem, sattelit eller adsl.

Sedan är det en smaksak, jag skulle aldrig välja tele2, helt enkelt för jag inte vill finansiera dess massiva reklamkampanjer med tramsiga får och deras fula marketting med mobilförsäljare på stan (Gäller iofs alla operatörer som har sådana här "på-stan"-försäljare).

jag skulle välja den billigaste bredbandsleverantören (via fiber) som ger den hastighet som ni önskar, 240kr för 10mbit låter väldigt dyrt.

Tack. Jag har vant mig vid Frank men jag avskydde honom från början. :D Mobilförsäljare på stan avskyr jag dock fortfarande.

Bredband 2s support är värdelös. Har tillbringat evigheter i telefonkö, verkar som om det bara sitter en person och tar samtalen med tanke på hur långsamt det är. Jag fick också ringa om flera gånger då de inte kunde lösa mitt problem de första två gångerna.

Bredband 2s support är värdelös. Har tillbringat evigheter i telefonkö, verkar som om det bara sitter en person och tar samtalen med tanke på hur långsamt det är. Jag fick också ringa om flera gånger då de inte kunde lösa mitt problem de första två gångerna.

Aha. De som bodde i lägenheten tidigare hade Bredband2 och han sa att de var nöjda men att det ibland hackade lite och jag kommer inte vara lika nöjd om det gör det ofta tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat

Tillbaka