ameo
Moderator
den här tråden är en uppföljning på en tidigare tråd, så det finns nog en och annan som vet vad som föregått besöketeftersom vi som utomstående som sagt inte vet vad som föregått besöket i Hyresnämnden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
den här tråden är en uppföljning på en tidigare tråd, så det finns nog en och annan som vet vad som föregått besöketeftersom vi som utomstående som sagt inte vet vad som föregått besöket i Hyresnämnden.
den här tråden är en uppföljning på en tidigare tråd, så det finns nog en och annan som vet vad som föregått besöket
Men det är otroligt lätt för en hästägaren att lösa det problemet.Att sitta i knät på en stallägare som godtyckligt flyttar runt hästar i hagarna kan iallafall jag se en hel drös potentiella problem med.
Ja det gör det men den är låst.Men det kanske finns en lång tråd om hagar och inackorderingar
Men det är otroligt lätt för en hästägaren att lösa det problemet.
Man byter helt enkelt stall.
Trivs man inte med villkoren så flyttar man.
Man kan inte ändra på villkoren.
I_Us tråd finns kvar även om den är låst, den förklarar en del... http://www.bukefalos.com/threads/inackordering-som-vagrar-byta-hage.1306837/Fast riktigt så enkelt är det ju inte.... Stall med de faciliteter och servicenivå man önskat samt ex bra ridterräng, bra hagar, rimligt avstånd hemifrån, ståndsfria beten, och vad man nu prioriterar, växer sällan på trän.
Hade jag haft en hage som jag mockar noga, håller fri från stånds, etc. Så blir jag ju lagom glad om jag rätt vad det är blir anvisad en annan hage som inte tex är omskött.
Ska bli så jäkla gött när jag from nästa år tar hem hästarna permanent och kan lägga ribban helt själv.
Fast riktigt så enkelt är det ju inte.... Stall med de faciliteter och servicenivå man önskat samt ex bra ridterräng, bra hagar, rimligt avstånd hemifrån, ståndsfria beten, och vad man nu prioriterar, växer sällan på trän.
Hade jag haft en hage som jag mockar noga, håller fri från stånds, etc. Så blir jag ju lagom glad om jag rätt vad det är blir anvisad en annan hage som inte tex är omskött.
Ska bli så jäkla gött när jag from nästa år tar hem hästarna permanent och kan lägga ribban helt själv.
Jo så enkelt är det, gilla läget och om du inte gör det och inte får gehör så flytta. Hittar man inget bättre ställe var kraven kanske orimliga eller ingen var villig att tillhandahålla det.Fast riktigt så enkelt är det ju inte.... Stall med de faciliteter och servicenivå man önskat samt ex bra ridterräng, bra hagar, rimligt avstånd hemifrån, ståndsfria beten, och vad man nu prioriterar, växer sällan på trän.
Jo så enkelt är det.Fast riktigt så enkelt är det ju inte..
Här så handlade det om en beteshage som är helt söndertrampad och flytt till en helt oanvänd, parasitfri beteshage.Hade jag haft en hage som jag mockar noga, håller fri från stånds, etc. Så blir jag ju lagom glad om jag rätt vad det är blir anvisad en annan hage som inte tex är omskött.
Jag tror problemet handlar om att HannaZ öht inte förstått föranledningen till din tråd till största del först och främst . Men utöver det verkar det finnas en uppfattning om att ngn hage där man står inhyrd är "egen" hage trots att inget sånt öht förekommer till 99% om man står inackorderad , och gör det det så ska det stå i kontraktet .Jo så enkelt är det.
Man får ta hela kakan eller låta bli.
Man kan inte plocka ur russinen och ändra på det som inte passar.
Här så handlade det om en beteshage som är helt söndertrampad och flytt till en helt oanvänd, parasitfri beteshage.
Problemet är att hästägaren fick det mindre bekvämt då det är en liten promenad längs vägen dit.
Hästarna däremot skulle få det bättre.
Skulle du klaga på det och dra det till Hyresnämnden?
Jag tror problemet handlar om att HannaZ öht inte förstått föranledningen till din tråd till största del först och främst . Men utöver det verkar det finnas en uppfattning om att ngn hage där man står inhyrd är "egen" hage trots att inget sånt öht förekommer till 99% om man står inackorderad , och gör det det så ska det stå i kontraktet .
Om man har stånds i "sin" hage etc och måste hålla undan det själv och stallägaren inte bryr sig , så är det nog ett betydligt större problem och anledning Att stå någon helt annan stans rent allmänt .
Jo så enkelt är det, gilla läget och om du inte gör det och inte får gehör så flytta. Hittar man inget bättre ställe var kraven kanske orimliga eller ingen var villig att tillhandahålla det.
Om allt annat funkar så plockar jag hellre st
Och det ÄR ju ett problem för MIG. Jag fattar att man kan flytta om nåt inte passar men JAG hade blivit as kalas förbannad om jag fixat och hållit efter i "min" hage och sen tvingats byta. Det är min fulla rätt att tycka så. Att andra skiter i att mocka sina hagar och tycker det är helt okej att att byta stall hux flux är deras ensak.
Du får tycka vad du vill, men det är ägarens fulla rätt så länge du i kontraktet inte hyr en specifik hage.
Men i slutändan så är det ju inte ditt stall? Så vidare det inte står i kontraktet att du ska ha din hage och inte ska byta så får stallägaren flytta runt om behovet finns. I_U fick ju det näst intill ett helvete med sina udda hyresgäster och I_U gjorde knappast något utan motivering eller för att jävlas med hyresgästerna. Dessutom var det för både hästarnas och markens skull som de behövde flyttas, och som hästägare vill man väl ändå det bästa för sina hästar? (eller nä, vänta. Jag tar tillbaka det där. Det finns massor av konstiga folk som äger häst av gud vet vilken anledning...)Om allt annat funkar så plockar jag hellre st
Och det ÄR ju ett problem för MIG. Jag fattar att man kan flytta om nåt inte passar men JAG hade blivit as kalas förbannad om jag fixat och hållit efter i "min" hage och sen tvingats byta. Det är min fulla rätt att tycka så. Att andra skiter i att mocka sina hagar och tycker det är helt okej att att byta stall hux flux är deras ensak.
Det är tydligt att du aldrig haft inackorderade eller kan tänka dig in i stallägares situation .Jo jag fattar att det är så enligt lagen, eller enligt hyresnämnden (finns säkert nån instans att överklaga till).
Men det finns också en moralisk aspekt. Och jag pratar inte om vad som föregått i I_U fall.
Men i slutändan så är det ju inte ditt stall? Så vidare det inte står i kontraktet att du ska ha din hage och inte ska byta så får stallägaren flytta runt om behovet finns. I_U fick ju det näst intill ett helvete med sina udda hyresgäster och I_U gjorde knappast något utan motivering eller för att jävlas med hyresgästerna. Dessutom var det för både hästarnas och markens skull som de behövde flyttas, och som hästägare vill man väl ändå det bästa för sina hästar? (eller nä, vänta. Jag tar tillbaka det där. Det finns massor av konstiga folk som äger häst av gud vet vilken anledning...)