Hyra lägenhet på hästgård

Lampan

Trådstartare
Och ha möjlighet att ha egen häst på gården
Är det något som skulle intressera hästtjejer eller vill ni hellre bo centralt med kompisar i närheten?
Vi funderar på att renovera två lägenheter men vet inte hur attraktivt ett sånt boende är
Vad tror ni?
 
Jag skulle inte vilja bo så, men jag har ett par kompisar som hyr boende på samma gård de har hästen uppstallad och tycker det är perfekt. Jag tror absolut att det finns en marknad.
 
Jag skulle inte vilja bo så, men jag har ett par kompisar som hyr boende på samma gård de har hästen uppstallad och tycker det är perfekt. Jag tror absolut att det finns en marknad.
Ja, jag ser att det finns både nackdelar och fördelar med ett sånt boende för yngre. Att bo på gård gör en till mer "hästmänniska" och en är aldrig ledig från hästeriet på samma sätt.
 
Ja, jag ser att det finns både nackdelar och fördelar med ett sånt boende för yngre. Att bo på gård gör en till mer "hästmänniska" och en är aldrig ledig från hästeriet på samma sätt.

Du skriver "hästtjejer" och "yngre", jag tror dock att det är attraktivt för hästägare i alla åldrar och kön.
Jag t.ex har inget intresse i att skaffa eget, så hade ett sådant boende funnits att tillgå i närheten av mitt arbete (och att jag fortfarande varit en aktiv hästmänniska) så hade det definitivt varit intressant.
Förutsatt att allt hade klaffat med kemin då.
 
Ja,jag tänker mig att det är yngre människor som hyr på gård och äldre köper gård själv.
Men det är klart för äldre person som är singel och vill slippa allt runtomkring är det ju också bra.
Är det för litet med 40 kvadrat, öppet till nocken på halva och med sovloft och garderober över halva?
Jag har aldrig bott trångt och vet inte hur litet som är rimligt att bo på:confused: :o
 
Jag (27 år gammal) bor med min sambo på 40 kvadrat. Har inget behov av större i dagsläget. Så länge det finns bra med förvaring så funkar det bra. Dock skönt om det finns en sovdel. Vi har i vår etta gjort så att vardagsrummet är avdelat, och halva har uppbyggd golv och en halvvägg. Så blir som en liten tvåa med öppen planlösning ;)
 
Jag bor i en liten lägenhet (ehh 16 kvadrat :p) på en liten gård just nu och älskar det! Nu är detta visserligen ett tillfälligt boende men hade gärna bott i en större lägenhet på hästgård permanent :)
 
Jag (27 år gammal) bor med min sambo på 40 kvadrat. Har inget behov av större i dagsläget. Så länge det finns bra med förvaring så funkar det bra. Dock skönt om det finns en sovdel. Vi har i vår etta gjort så att vardagsrummet är avdelat, och halva har uppbyggd golv och en halvvägg. Så blir som en liten tvåa med öppen planlösning ;)
Ja, bra förvaringsmöjligheter är ett måste, mycket garderober som vi tänkte ha uppe på "loftet" ihop med sängen. 40 kvadrat blir till badrum, köksdel och soffhörna.
Ja kanske det kan funka då :)
 
Jag bor i en liten lägenhet (ehh 16 kvadrat :p) på en liten gård just nu och älskar det! Nu är detta visserligen ett tillfälligt boende men hade gärna bott i en större lägenhet på hästgård permanent :)
Oj, det va inte stort :o
Vår katt har större "lekrum" :)
Var har du alla dina saker?
 
40 kvm är inte alls så litet, jag och sambo bor på 28. Ett rum, kök och badrum. Hade jag bott själv hade jag nog inte ens tyckt att det var trångt. :)
 
Och ha möjlighet att ha egen häst på gården
Är det något som skulle intressera hästtjejer eller vill ni hellre bo centralt med kompisar i närheten?
Vi funderar på att renovera två lägenheter men vet inte hur attraktivt ett sånt boende är
Vad tror ni?
Hästtjejer är ju inte en och samma person till att börja med.
Det finns nog gott om hästfolk i alla åldrar som vill hyra så.
Måste det vara hästfolk förresten ?
Och sen beror det nog på om du bor i en storstad eller långt åt helsike.
I det förstnämnda är det stort intresse på bostäder av alla typer.

För att svara personligen
Nej stort nej hade aldrig velat bo på någons gård.
Däremot om lägenheten legat avskilt så man inte syns mer än när man åker och kommer med bilen hade varit ok.
 
40 kvm är inte alls så litet, jag och sambo bor på 28. Ett rum, kök och badrum. Hade jag bott själv hade jag nog inte ens tyckt att det var trångt. :)
Ja, jag tror det hänger mycket på förvaringsmöjligheterna, tillgång till tvättmaskin, praktisk köksutrustning, fräscht badrum, seperat/avgränsat sovrum mm
Det ska bli kul att fixa i ordning en ny lägenhet :)
 
Hästtjejer är ju inte en och samma person till att börja med.
Det finns nog gott om hästfolk i alla åldrar som vill hyra så.
Måste det vara hästfolk förresten ?
Och sen beror det nog på om du bor i en storstad eller långt åt helsike.
I det förstnämnda är det stort intresse på bostäder av alla typer.

För att svara personligen
Nej stort nej hade aldrig velat bo på någons gård.
Däremot om lägenheten legat avskilt så man inte syns mer än när man åker och kommer med bilen hade varit ok.
Vi bor ca 2 mil från stor stad och 5 km från samhälle. Mataffär finns ibyn
Vi bor med bra läge.
Vi behöver inte mötas alls med dom som bor i lägenheterna dom får parkera bilen på "andra hållet" Jag vill inte ha folk nära inpå mig heller.
Det måste inte vara hästfolk, men vem mer vill bo på hästgård?
 

Liknande trådar

Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 217
Senast: L(i)FE
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
601
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp