S
SaraLovisaElisabeth
Hejsan mitt namn är Sara och jag är 13 år, har ridit på ridskola med islandshästar i 6 år men har slutat nu i höst för jag tröttnade, nu sommaren 2007 ska jag för första gången i mitt liv få ha en sommarhäst för ev längre tid har letat och letat men nu har det sagt pang, ska få hyra en lettisk draghäst brun 160 cm 5 år jätte snäll i alla lägen och ingen vidare problemhäst, men nu är det såhär att jag har inte ridit så jätte mycket men ska ta mig en utamaning och pröva på det här med "egen häst" jag är väldigt försiktig av mig i stallet och är jätterädd för att bli sparkad och naffsad osv.. så jag undrar om jag kan få lite tips hur jag ska göra dom första gångerna jag börjar vara hos hästen när den kommit hem till mig i det stallet jag ska ha den.. jag menar har aldrig haft sommarhäst och vill gärna veta om jag tex ska skippa att rida dom första gångerna och kanske promenera och gå ut med hästen i grimskaft och prata med den ge den ett äpple varje gång jag ser den, osv detta låter lite dumt men vill jätte gärna ha nån att prata om med det här.. någon som kan ge mig svar? blir jätte tacksam, tack på förhand.