Hygienanalys

B

**BORTTAGEN**

Undrar bara hur många här som gör hygienanalys på sitt hö??
 
En i alla fall! :) Verkar inte vara så vanligt att folk gör hygienanalysen, utan nöjer sig med näring och mineraler...
 
Jag har en häst med kronisk bronkit så det är lite extra viktigt att höt som jag ger är bra hygieniskt.
 
Kan absolut förstå att man gör det om hästen har luftvägsproblem, då hade jag också gjort det. Men det verkar som de flesta andra hoppar över hygienanalysen.
 
I mitt förra stall gjorde vi det. Men jag gör det inte, fastän jag har hosthäst. Har litat på stallägarens val av hö, hon har köpt av den bonden nästa varje år tror jag, och det är alltid mkt bra hygien på det, så även i år, min häst reagerar inte alls på det. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 285
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp