skuggi
Trådstartare
Nu är det ev så att vi för första gången funderar på att köpa en såpass ny begagnad bil att den har kvar nybils/vagnskadegarantin. Verkar som att vagnskada är ett år utöver nybilsgarantin.
Hur mycket värt är det här med dessa garantier egentligen tycker ni?
Tex har vi nu tittat på två "identiska" bilar, samma motor, samma mil, samma pris osv. Det enda som egentligen skiljer dem åt är att den ena är en 12:a och den andra från 13, dvs den ena har ett extra år kvar på garantierna jämfört.
Jag fattar ju att den nyare är ett bättre köp rakt av.
Men anta att jag går till den äldre bilen och kan diskutera ner priset med tanke på den här andra som finns till salu(inte på samma ställe).
Hur mycket bör jag isf få ner priset på den äldre bilen för att det ska vara "värt det"? Alltså att man förlorar ett års garanti.
Priset på de här i exemplet ligger på strax över 200 000 kr.
Om typ av bil spelar roll så är det Skoda Yeti vi snackar om
Vad omfattar den här garantin egentligen? Är den användbar eller låter det bara bra?
Hur mycket värt är det här med dessa garantier egentligen tycker ni?
Tex har vi nu tittat på två "identiska" bilar, samma motor, samma mil, samma pris osv. Det enda som egentligen skiljer dem åt är att den ena är en 12:a och den andra från 13, dvs den ena har ett extra år kvar på garantierna jämfört.
Jag fattar ju att den nyare är ett bättre köp rakt av.
Men anta att jag går till den äldre bilen och kan diskutera ner priset med tanke på den här andra som finns till salu(inte på samma ställe).
Hur mycket bör jag isf få ner priset på den äldre bilen för att det ska vara "värt det"? Alltså att man förlorar ett års garanti.
Priset på de här i exemplet ligger på strax över 200 000 kr.
Om typ av bil spelar roll så är det Skoda Yeti vi snackar om
Vad omfattar den här garantin egentligen? Är den användbar eller låter det bara bra?