Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

C

CarolineB

I torsdags hade min unghäst av mig rätt rejält och jag har haft huvuvärk/lättare ont i nacken o vissa ställen på ryggen sedan dess.

Grejen är att idag är det dressyrlektion som gäller, men jag är lite osäker på om jag borde rida. Man vet ju inte när man flyger av nästa gång...

Jag tror inte jag fick någon hjärnskakning när jag flög av sist, trots att jag haft huvudvärk. Huvudvärken kom först i fredags...

Hur hade ni gjort? Ridit eller struntat i lektionen?:confused:
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Tycker du avbokar lektionen det är din hälsa och du är viktigare än en missad dressyrlektion .

Mia
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

symtom på järnskakning kan uppstå mer än ett dygn efter.
Ta och vila.
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Du har nog säkert åkt på en kotförskjutning...Det har jag åkt på flera gånger,och det brukar inte kännas så speciellt mycket förrän ett par dagar efteråt..;)) Kiropraktor eller naprapat är att rekommendera..Jag skulle ha avstått träningen.:cool:
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Jag håller med dom övriga som har skrivit här.
Jag hade nog avstått från ridningen ett tag. Man vet aldrig hur illa det tog.
Huvudet får man rädd om, man har bara ett!
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Om du inte uppsökt en läkare kan jag rekommendera att göra det, då det är bra ur försökringssynpunkt om du får men av det senare i livet.
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Om du inte uppsökt en läkare kan jag rekommendera att göra det, då det är bra ur försökringssynpunkt om du får men av det senare i livet.

:bow::bow:

Herregud GÅ TILL LÄKARN MÄNNISKA!!!
Det kan komma surt en vecka efter eller 10 år det vet man inte. Alla olyckor med skador som man lider av ska kollas upp direkt. Skit i hästen en lektion det dör h*n inte av bättre att vara safe then sorry! :crazy::crazy:
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

:bow::bow:

Herregud GÅ TILL LÄKARN MÄNNISKA!!!
Det kan komma surt en vecka efter eller 10 år det vet man inte. Alla olyckor med skador som man lider av ska kollas upp direkt. Skit i hästen en lektion det dör h*n inte av bättre att vara safe then sorry! :crazy::crazy:

Kan inte gör annat än att hålla med! Gå till doktorn, sånt här är inte bara att leka med.
Om det var din häst som gjort sig illa hade du väl låtit en veterinär titta på den?:idea:

Var rädd om dig själv, kroppen tål inte hur mycket som helst, särskilt om man inte ens tar hand om den när man gjort sig illa. :)

Tänk också på din häst, du kan påverka hästen mycket om du tex blir sned av fallet.

Mår inte du bra, så mår inte hästen bra.

Hoppas det inte är något allvarligt.

Kram, Maya
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Tack för alla svar! =)

Nu red jag visserligen, fast jag förstår såhär i efterhand att jag borde egentligen inte... Men hade lite anhöriga som pushade på att det inte var så farligt och trots att jag är stor nog att bestämma själv så är det värsta jag vet att verka mesig, så jag red lektionen :crazy:

Men huvudvärken/ont i nacken är kvar så antagligen var är det någon kotförskjutning eller liknande så imorgon blir det kiropraktorn som gäller =) Hoppas de hittar ngt så huvudvärken släpper...:)
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

du ska gå till läkare före ngt annat!

det kan bli farligt om man knäcker o håller på om man tex fått en inre skada
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Jag hade fått en låsning i bäckenleden och en del spänningar i nacken.
Så himla skönt nu, min huvudvärk som jag hade mer eller mindre konstant efter avsittningen har försvunnit! Efter bara 15 min knäckande av kiropraktorn:D Höften gör fortfarande lite ont, samt nacken - men det är mycket bättre. Underbart:D

Dyrt var det visserligen, men lätt värt det.

ska tillbaka på återbesök om en vecka också, för att se att allt fortfarande är okej=)
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Hade jag fått en inre skada borde jag väl haft betydligt mer ont? Och vet inte riktigt vad för inre skada jag skulle kunna fått som skulle orsaka nackont/huvudvärk...
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

jag gick på sjukgymnastik efter en ridolycka och jag fick inte ens göra akupuntur i nacken för det va inte bra för mina muskler i dåläget, jag fick heller inte gå och "knäcka o dylikt" då det kunde göra mer skada än nytta.
 
Sv: Huvudvärk efter avsittning - vågar jag rida idag?

Men hade lite anhöriga som pushade på att det inte var så farligt och trots att jag är stor nog att bestämma själv så är det värsta jag vet att verka mesig, så jag red lektionen :crazy:

Så tyckte jag med jag gick inte till läkaren efter en olycka på jobbet och nu har jag reumatism liknande symtom konstant i min tumme. Hade jag inte jobbat färdigt dagen hade jag kanske sluppit det. Tipps till alla var en mes gå till läkaren en gång för mycket än en gång för lite.:bump::rofl::banana:
 

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 812
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 095
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 384
Kropp & Själ Jag var hos en kiropraktor då jag fick ett rejält ryggskott som kändes att någon stack mig i ryggen med en kniv, så fort jag rörde mig...
Svar
8
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp