Husvagnsköp

Planlösning du gillar, ju fler ni är som ska bo i husvagnen desto viktigare är planlösningen.

Jag har alltid trott att det är jobbigt att bädda upp och ned, men upptäckte i somras att det inte är en big deal ( skulle gå och lägga mig en kväll men insåg att de nedre sängarna var full ockuperade av man och barn så jag bäddade ned sittgruppen fram då jag inte vågade testa överslafarna, viktgräns?)

Förutom fukt så kolla verkligen upp lastvikten, har sett skräckexempel på vagnar med 30 kg i lastvikt, ett förtält väger ca 25, så i princip kan man inte lasta husvagnen med något mer, inte mat i kylen, inga kläder inga campingstolar.
 
Kolla olika sorters husvagnar. Känn dig för vad du/ni trivs i vad gäller planlösning. Det som ser bra ut på papper behöver inte kännas bra när du väl sitter i den.
Vi skaffade ny vagn förra året och kollade på många vagnar innan.
Vår gamla vagn bäddade vi upp/ner sittgruppen varje dag. Det gjordes på nån minut bara.
 
Är det bara till dig och vovvarna hade jag tittat på en vagn runt 4-4,5 meter. En fast säng, liten soffgrupp och ett kök och toalett går att få i den storleken. Det blir bökigt att bädda upp soffgruppen varje dag så försök hitta med säng från början.
De flesta föredrar vattenburen värme men är oftast dyrare. Luftburen värme fungerar bra men tänk på att värmeaggregatet bör sitta mitt i vagnen och inte vid ytterdörren. En del Hobby har aggregatet vid dörren och det blir kallt i andra änden där sängen är och varmt i soffan där hundarna är (tvärtom mot man oftast vill ha det).
Lycka till med köpet!
 
Så, nu är den inköpt! :bump:

Det blev en Kabe 510 av äldre modell. Lite småfix men övrigt i bra skick tycker jag!
Men som alltid i äldre husvagnar är tyget på dynorna i en hysteriskt ful färg(kombination) :wtf: Så tanken är att det ska bytas ut, tapetserare? Vet ni om dom gör sånt?

Vad tycks? :yuck:
B05E738C-7EB9-4A63-B076-25A71A6A89B5.webp
 
Så, nu är den inköpt! :bump:

Det blev en Kabe 510 av äldre modell. Lite småfix men övrigt i bra skick tycker jag!
Men som alltid i äldre husvagnar är tyget på dynorna i en hysteriskt ful färg(kombination) :wtf: Så tanken är att det ska bytas ut, tapetserare? Vet ni om dom gör sånt?

Vad tycks? :yuck:
Visa bifogad fil 13476

Jag har tänkt göra om kuddarna med muddväv i vår vagn. Tror det finns videos på youtube om du är intresserad.
Skälet till muddväv är att det blir bra mycket billigare. Blir ju säkert snyggare och mer hållbart att klä om de ordentligt.
 
Jag har tänkt göra om kuddarna med muddväv i vår vagn. Tror det finns videos på youtube om du är intresserad.
Skälet till muddväv är att det blir bra mycket billigare. Blir ju säkert snyggare och mer hållbart att klä om de ordentligt.
Håller med om muddväv, men se till att köpa den lite dyrare sorten som har ett tjockare tyg. Jag tog den billigare/tunnare men ångrar det då jag redan fått några små hål, de kan tillkommit när jag klädde dynorna men har rispat upp lite redan efter en halv säsongs användning.. Annars ett väldigt smidigt sätt att få dynorna fräscha snabbt och lätt :)
 
Kommer ihåg att mamma alltid sydde överdrag till våra husvagnsdynor. Men hon använde gamla överkast eller tjocka gardiner.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Fordon Vi kikar lite på husvagnar. Som förstagångsköpare så har vi många funderingar. Vi söker i prisklass som gör att vi hamnar på vagnar...
2
Svar
31
· Visningar
2 084
Senast: Rie
·
Mat Funderar på om en Airfryer kan underlätta matlagningen på vardagarna. Men jag har aldrig haft någon, vilka modeller är bra och vad...
2
Svar
34
· Visningar
1 403
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp