Bukefalos 28 år!

Husmorstips!

P

Pamela

Hur får man bort envisa kalkfläckar på diskbänken? Där diskstället har stått har jag inte lyckats få bort kalkfläckarna. Jag har provat ättika och citronsyra. Vad kan man göra mer? :crazy:
 
Sv: Husmorstips!

Kalkosan är bra tycker jag! Är det en rostfri diskbänk så prova med svinto.
 
Sv: Husmorstips!

Hur får man bort envisa kalkfläckar på diskbänken? Där diskstället har stått har jag inte lyckats få bort kalkfläckarna. Jag har provat ättika och citronsyra. Vad kan man göra mer? :crazy:



vinsyra och låtet verka en stund och ta varmt vatten och låt det torka lite sen ta en disktrassa eller en micro trassa torka efter med
lycka till mvh kärn :idea:
 
Sv: Husmorstips!

Oj. Vad mycket olika tips jag fick. Tack seniorer! :D
Nu har jag en hel lista att prova!
 
Sv: Husmorstips!

Hur får man bort envisa kalkfläckar på diskbänken? Där diskstället har stått har jag inte lyckats få bort kalkfläckarna. Jag har provat ättika och citronsyra. Vad kan man göra mer? :crazy:

Avkalkningsmedel, sånt man har till kaffekokare mm
 
Sv: Husmorstips!

På "rent hus" igår visade de hur de tog på bakpulver och sen ättika på en igengrodd spis, lät det verka o fräsa en stund o sen torkade bort. Kanske hjälper på kalk oxå? :idea:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Zacci
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
550
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Silver Girl
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 551
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp