Släpade fram en gammal tyg-hundbur från vinden igår. Jag hade den när Bruce var valp och han ville kissa på allting Så minns mycket väl att han kissade på kedjan precis där drag-knoppen sitter. Nu har den stått på vinden i många år och när jag släpade ner den nu så är såklart kedjan helt fast. Det såg nästan ut som rost fast det var blått? Hur som helst, jag kan för allt i världen inte få loss den. Jag har tvättat den med varmvatten och tvål och testat med lite olja men den sitter som sten.
Vad kan ha hänt i kombinationen kiss + kedja på 6 år som blivit blått och vad kan man göra åt det? Kedjan är annars helt intakt och har inte hoppat ur alls. När jag tvättat den nu ser den helt sprillans ny ut igen men ja, den rör sig inte.. Inte ens sambon med betydligt starkare händer än jag kan rucka på den. Börjar misstänka att min hund har superkiss.
Vad kan ha hänt i kombinationen kiss + kedja på 6 år som blivit blått och vad kan man göra åt det? Kedjan är annars helt intakt och har inte hoppat ur alls. När jag tvättat den nu ser den helt sprillans ny ut igen men ja, den rör sig inte.. Inte ens sambon med betydligt starkare händer än jag kan rucka på den. Börjar misstänka att min hund har superkiss.