blamecruella
Trådstartare
Jag bor i en loftlägenhet (gammal höskulle) på landet. Sedan två veckor tillbaka är mitt hem invaderat av husflugor. I skrivande stund sitter fem stycken på datorn (en liten mac). De är helt orädda och om jag inte jagar dom har jag minst två stycken på kroppen hela tiden - jag håller på att bli komplett galen. Får inte sova på nätterna och det är helt omöjligt att äta eftersom de sätter sig i både maten och på gaffeln.
Flugorna verkar inte bry sig om var i lägenheten de är - sovrum och kök är lika roligt!
Det här är vad jag försökt göra såhär långt:
- Inspirera mina två katter att äta upp dom, men de har gett upp.
- Satt upp 6 st flugtejp som tagit säkert 100 st flugor, men de kommer tillbaka i dubbel styrka efter ett par dagar
- Haft fönstren öppna
- Haft fönstren stängda
- Slagit ihjäl för hand (en evighetshistoria)
- Skrubbat alla ytor
- Ställt en skål rött vin m sirap i (tog 4 st)
Jag är skeptisk till Radar eftersom jag har två katter, varav den ena är svår att flytta på.
Har ni några bra tips för detta?
Flugorna verkar inte bry sig om var i lägenheten de är - sovrum och kök är lika roligt!
Det här är vad jag försökt göra såhär långt:
- Inspirera mina två katter att äta upp dom, men de har gett upp.
- Satt upp 6 st flugtejp som tagit säkert 100 st flugor, men de kommer tillbaka i dubbel styrka efter ett par dagar
- Haft fönstren öppna
- Haft fönstren stängda
- Slagit ihjäl för hand (en evighetshistoria)
- Skrubbat alla ytor
- Ställt en skål rött vin m sirap i (tog 4 st)
Jag är skeptisk till Radar eftersom jag har två katter, varav den ena är svår att flytta på.
Har ni några bra tips för detta?