Hus till marsvin?

Nera

Trådstartare
Jag vill ha ett hus i min marsvinsbur och jag vet inte hur många gånger jag har stått och hållt i sånadär trähus de säljer i djuraffärer men jag tycker att de är så *pip* dyra! Visst man kan bygga ett själv men snickarglädjen i mej är rättså likamed noll :angel:

Så har någon något förslag på något annat man kan använda som hus till de små liven?

Sv: Hus till marsvin?

Skokartonger? De kan man ju byta ut med jämna mellanrum när de blir för sunkiga och söndergnagda.
Systemet får också in vissa viner i trälådor, men personalen brukar gärna norpa åt sig lådorna själva... :devil:

Ah det där med vinlådan lät ju bra.... Kanske ska kräva en låda nästa gång det inhandlas vin? :devil:

Ja, du kan ju försöka i alla fall. Annars får du köpa en låda med sex flaskor i, fast då kanske djuraffärshuset blir billigare. Men då får man å andra sidan inget vin. :D

när vi hade marsvin,så hade vi en skokartong,och la på en tegelpanna,det såg lite snyggare ut!

Du menar att när jag åker till stan i dag måste jag köpa ett par skor också? :angel: Får jag lämna ditt namn som medhållare när pv försöker stoppa mej? :p

Du menar att när jag åker till stan i dag måste jag köpa ett par skor också? :angel: Får jag lämna ditt namn som medhållare när pv försöker stoppa mej? :p

japp,säg att skor är bra att ha..du kan ju inte gå i vinterskor nu när det är +5,du måste ha ett par tunnare skor!:idea:

Skokartonger är bra! Du kanske inte behöver köpa skor ens? De flesta affärer har säkert kartonger över som kunden inte tagit med sig.

Jag gör egna hus (i trä) och de behöver bytas ut några gånger om året när de snuskiga små djuren pinkar och bajjar på taket :smirk:

jag har köpt en sådan här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40101276
som jag tagit bort en kortsida på. För att träet inte ska bli äckligt av kiss uppepå (grisarna älskar att sova på huset) så har jag köpt lite vaxduk och lagt på.

har även diverse olika kartonger som jag verierar mellan. klär även in dem i vaxduk så håller de längre.

Finns små "pallar" på ikea, typ badrumspallar som är för att småbarn ska nå upp till handfatet. :p Ser ut som fyrkanter och det är bara att klippa en ingång och så har man ett hus. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 246
Senast: Nizhoni
·
S
Övr. Djur Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar...
2
Svar
36
· Visningar
2 835
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar