Hurudan klänning skall det vara till festen?

tgd

Trådstartare
Jag har tyvärr inte "knäckt klädkoden" ännu i livet och tar tacksamt emot råd och tips! Ska via jobbet på middag med dans och klädkoden är mörk kostym. Knälång klänning till damerna då enligt Google. So far so good, men vad ska jag ha för klänning? För att vara så där passligt klädd. Inte för mycket och inte för lite.

Jag är 41 år, 174 cm lång och 61 kg tung. Tämligen lång, smal och platt med andra ord.

En sån här klänning, http://www.lightinthebox.com/sv/ACACIA---Brollopsfest-eller-Brudtarna-av-Chiffon_p24126.html skulle det vara något passande? Eller är jag helt fel ute? Vad ska jag annars ha?

Har även ett dop på kommande efteråt där samma klänning gärna skulle användas om det är passande.

Har inget emot att beställa från nätshoppar, händelserna är först till hösten så har tid att vänta och skicka tillbaka osv.

Den tycker jag var jättefin! Passar perfekt skulle jag säga. Den är enkel utan en massa krafs men väldigt snygg.
(blev nästan sugen på att beställa en sån själv, men har inget lämpligt kalas att ha den på...)

Instämmer med föregående. Jättesnygg klänning! (Och då är jag ingen klänning-människa). Önskar nästan jag skulle på nåt så jag kunde köpa sån jag med.

Tycker också att den var fin! Är svag för vinrött på hösten dessutom :)

Du kan definitivt ha den på dop, tycker jag. Dessutom är det ju en sådan klänning som inte blir tråkig eller ser malplacerad ut bara för att man har en kofta över eller så, om det nu är såpass långt in på hösten att det kan bli lite kyligt.

Tack så väldigt mycket alla för era kommentarer! Jag brukar dessvärre vara den som är hör till de sämst klädda på festerna så behövde verkligen eran hjälp med om denna klänning var "bra" eller inte och till vilken typ av fester den skulle gå. Jag funderade också om det skulle bli kallt och hur det skulle åtgärdas så tack för tipset om kofta till och att det är ok!

Jag tyckte den var så snygg så att jag faktiskt gick in och berställde en marinblå åt mig själv ;)
Jag får verkligen hoppas att det blir ett lämpligt kalas i sommar. I värsta fall får jag väl ordna ett eget kalas.

Jag tyckte den var så snygg så att jag faktiskt gick in och berställde en marinblå åt mig själv ;)
Jag får verkligen hoppas att det blir ett lämpligt kalas i sommar. I värsta fall får jag väl ordna ett eget kalas.

Nä men ohh vad roligt!!! :) Hur bestämde du vilken storlek du skulle beställa? Och vilken frakt blev det och vad kostade den frakten?

Ytterligare till priset kan komma moms och tull har jag förstått.

Arvonlisävero (yleensä 24%) peritään vain yli 21 euron arvoisista (tavara + toimitusmaksu) paketeista ja tullimaksu yli 150 euron arvoisista lähetyksistä. Käytännössä siis Tulli ei alle 5 euron laskuja peri, tarkka rajasumma on 20,84 euroa. Kannattaa siis koittaa pitää yksittäisen lähetyksen arvo aina alle alv ja tullirajan jotta vältyt ylimääräisiltä maksuilta. Koska postikulut ovat ilmaiset et menetä mitään vaikka tilaisit kuinka usein.

• Gilla
Reactions: tgd
Jag hade ännu kollat ebay. Samma produkter i samma kvalitet men betydligt billigare. Var noga med att kolla hur lång leveranstiden är.

Nä men ohh vad roligt!!! :) Hur bestämde du vilken storlek du skulle beställa? Och vilken frakt blev det och vad kostade den frakten?

Ytterligare till priset kan komma moms och tull har jag förstått.

Jag tror jag betalade runt 600 kronor.
Jag tog snabbfrakten för den var billigare

• Gilla
Reactions: tgd

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka