Hurra vad jag är utvilad!

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

Måste bara skriva hur glad jag är. Min dotter sov hela 6 timmar i sträck inatt och vaknade bara en gång, för att sedan sova 3 timmar (vilket hon normalt gör). Mitt enda knep var att sätta på henne en varm kofta. Insåg att hon alltid sover så gott i vagnen och kom på att då har hon ju en himla massa kläder på sig, så jag tänkte att hon kanske sover godare när hon är varm (jag tror inte hon har frusit förut - hoppas jag :crazy: ). Och jag verkar ha haft rätt! :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

Nej men... låt mig som snart ska bli mor leva i min bubbla om att allt är rosenrött, amningen fungerar perfekt utan såriga vårtor och barnet sover hela natten utan avbrott... ;)
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

För min del tycker jag faktiskt du kan få fortsätta leva i din bubbla (?) för jag tycker faktiskt allt är mycket enklare än vad jag trodde. Amningen funkade inte perfekt från början, så då sa jag "om bara amningen funkade så skulle det inte vara några problem att ha barn". Men nu funkar den (det lönar sig att kämpa lite). Så nu har jag sagt "om bara hon sov längre om nätterna skulle det inte vara några problem att ha barn". Och nu sover hon längre om nätterna (om hon nu fortsätter med detta, det kanske man inte ska ta för givet :angel: :D ) så nu är det alltså inga problem kvar. :D

Men min dotter är nog lite av en ängel. :angel: :love: Lugn och fin och skriker bara när hon vill nåt. Att sova tre-timmarsperioder innebär ju att hon vaknar 2 ggr per natt (inatt bara en gång) och det är inte heller så himla mycket.
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

oz_joj skrev:
Nej men... låt mig som snart ska bli mor leva i min bubbla om att allt är rosenrött, amningen fungerar perfekt utan såriga vårtor och barnet sover hela natten utan avbrott... ;)
Jag kan spä på den drömmen lite. Min äldsta son fungerade iofs inte ammningen med gav upp när han var 3 veckor. Dock inte pga såriga bröstvårtor.

Men han sov. Somnade kl: 21.00 vaknade för att äta 23.00 för att sedan sova till kl: 05.00 äta och sedan tvingades jag väcka honom vid 09.00 för att hundarna var kissnödiga.

Till trådskaparen: Vad skönt att du fick sova ordentligt. Känns alltid skönt när man får sova om så bara för en timme extra.
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

ulda skrev:
För min del tycker jag faktiskt du kan få fortsätta leva i din bubbla (?) för jag tycker faktiskt allt är mycket enklare än vad jag trodde.
Skönt att höra!
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

För min del kan du också få vara kvar i drömmarnas värld. Mina båda barn sover så bra så jag har börjat jobba halvtid, trots att jag sköter ätandet på nättarna åt sonen. Började när han var knappt fyra månader. Stora tjejen sover 19.00 till 08.00 och den lilla sover ca 20.00 till 07.00 med avbrott för mat, och sen somnar han direkt om. Jag ammar ju i sängen, så jag somnar om direkt han tagit tag om bröstet :D
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

Visst är det märkligt den första natten man får en sammanhängande sömn, man bli så pigg!
Även om antalet timmar är lika tycker jag att det är en jätteskillnad.
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

Och vet ni vad; hon sov hela 6,5 timmar inatt (vaknade vid fem) och sen sov vi lite till dessutom...

Så det kanske inte ens var någon slump heller. HURRA! :bump:
 
Sv: Hurra vad jag är utvilad!

Grattis till er båda! Skönt att få sova längre :)
Det var samma med vår Elvira. Hon sover MKT bättre med mer kläder och täcken. Och nu har jag kommit på hur jag ska få henne mätt och go på kvällen så hon förhoppningsvis inte behöver mer än ett nattmål. (Tack för alla tips i amningstråden jag skrev :bow: )

Det är enrom skillnad på att sova 6-7 timmar i sträck jämfört med bara 3-4.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 415
Senast: Nytant
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: inverterad
·
Småbarn Det här med sömn och nattningar. Känns som att vi provat allt men nattningen är alltid mer eller mindre en "kamp". Dottern (nu 20 mån)...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Bubble
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 326
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp