Fibusen

Trådstartare
hur mkt fodrar du din ettåring med?

när hösten kommer ska min ettåring stallas upp för första gången i sitt liv,men frågan är hur mkt jag ska fodra med...?

han har gått på fri tillgång på hö förut,så förra ägaren hade ingen aning hur mkt han åt ungefär,eftersom det gick flera hästar där..

han kommer att vara nästan ett och ett halvt när han kommer att stallas upp,kommer att gå ca 20 min/tre ggr i veckan,sen gå i hagen tidig morgon till sen kväll..
 
Sv: hur?

Har en åring som stått uppstallad under hela året, har gett henne ca 9 kg hö om dagen men hon har inte ätit upp allt, hade hon gjort det hade hon fått mer. Hon får ca 4kg Krafft Groov om dagen. Är ganska tunn i kroppen ungefär samma storlek som din. Denna foderstat har hon varit perfekt i hullet på.
 
Sv: hur?

jag har en arab hingst på ett år:)
han är också 140-143 cm:smirk:
jag vet inte vad han kommer att äta i vinter men han kommer att få fri tillgång på hö och han kommer att gå ute mellan 5-22 med en 4 årig kompis..
han kommer även att få helhavre 1-2 kg, kornkross
1-2 kg, betfor 0,5-1 kg, mineraler och även ngt kilo lusern.. jag vet ju inte än vad han kommer att äta i vinter men jag skulle kunna tro att det går åt ung. så mycket..
ps:köpte honom v.18:)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp