Gnist

Trådstartare
Kan det komma sig att bannade användare, fortfarande kan vara kvar under nya/gamla nick :confused:

Sv: Hur

Gnist skrev:
Kan det komma sig att bannade användare, fortfarande kan vara kvar under nya/gamla nick :confused:
Funderade över det samma idag faktisk när jag såg ett nick inne på ÄU som blev bannat under ett annat för ett par dagar sedan.
Jag minns dock inte vad hon heter som bannad och då känns det lite svårt att medela moderator att "Hej, jo xxxxxxxxa är den samma som ehh, ja vad heter hon nu... som blev bannad härromdagen".
Annars hade jag anmält:o

Om du kommer ihåg nån tråd som den bannade skrivit i så är det ju bara att söka upp den och kolla in namnet och sen meddela moderator och Gunnar dina misstankar.

Det är ju rätt många användare att hålla reda på på buke, så jag tvivlar på att Gunnar har helt koll på vilka nya nick som kan vara gamla användare, det syns ju lättare för oss som läser samma typ av trådar som den bannade individen.

Jag har rapporterat det 2 ggr angående samma användare för x antal dagar sedan :cool:

kristel skrev:
Jag minns dock inte vad hon heter som bannad och då känns det lite svårt att medela moderator att "Hej, jo xxxxxxxxa är den samma som ehh, ja vad heter hon nu... som blev bannad härromdagen".
Annars hade jag anmält:o
När du skickar via
report.gif
så går det alltid även till Gunnar.

Så många är inte bannade att han inte kan göra en koll på de bannades IP:nr för att se om det är någon av dom.

OBS!
Till alla!
Att skicka synpunkt
report.gif
är inte att skvallra vilken en del tycks tro. :idea:

A_K_N skrev:
När du skickar via
report.gif
så går det alltid även till Gunnar.

Så många är inte bannade att han inte kan göra en koll på de bannades IP:nr för att se om det är någon av dom.

OBS!
Till alla!
Att skicka synpunkt
report.gif
är inte att skvallra vilken en del tycks tro. :idea:

Ah, så bra!
Stackars Gunnar vad han måste få synpunkter:eek: !

:idea: Om du läser tråden, så ser du att jag redan rapporterat användaren 2 gånger för flera dagar sedan....Och än är ju personen kvar trots att h*n själv medger att det andra (bannade nicket) också är h*n...

Jodå jag läste tråden och är du helt säker på att det är samma användare ni menar :angel:

Jag vet iaf på rak arm 3 bannade som skrivit på ÄU i annat nick de senaste tre dagarna. Gunnar är påtalad.

Men det är Gunnar och endast Gunnar som kan banna och han hinner/kan inte lika lite som moderatorerna sitta här 24/7

kristel skrev:
Stackars Gunnar vad han måste få synpunkter:eek: !

Jag förmodar att det är därför han har svårt att hinna med att svara på allas PM och mail. Vilken en del tycks ha väldigt svårt att fatta.

A_K_N skrev:
Jodå jag läste tråden och är du helt säker på att det är samma användare ni menar :angel:
Ja det är jag :cool:
Tror kanske att problemet med fröken i fråga är att nicken skapats från olika ip-nummer..
Vilket dock egentligen inte borde spela någon större roll, då både hon själv och hennes kompisar skriver att båda nicken är hon.

Hur vet ni om det är samma personer? har personen i fråga sagt att det är hon? Är man bannad så ska man förbli det, varför måste de komma tillbaka och skapa ny användade?:confused:

Om det råder viss osäkerhet om det är samma användare och användaren i övrigt sköter sig ser jag ingen anledning till att stänga av användaren. Vet man att det är samma användare beror det lite på hur stora övertramp det handlade om, och om det verkar som om användaren insett sina misstag och vill sköta sig framöver.

Men det är helt klart att en sådan användare måste utan tvekan hålla sig på rätt sida av gränsen. Minsta övertramp som jag får kännedom om skall leda till ny avstängning.

Sedan önskar jag självklart att jag slapp stänga av folk. Om folk hade vett om att bete sig normalt och trevligt skulle det inte behövas. Jag har de senaste dagarna tillbringat timmar med att försöka reda ut vilka icke tidigare avstängda användare som skall stängas av och vilka som inte skall det, alla avstängda skall ha förtjänat det. Förhoppningsvis har jag kommit fram till vilka i morgon.

Sedan får man tyvärr räkna med att en del av dessa snart är tillbaka och att ett annat antal användare inte förstår varför just dessa stängts av och varför inte andra stängts av. Vilket också tar en massa tid från mer konstruktiva uppgifter. Så för min del vore det egentligen enklare att inte stänga av någon. Men någon ordning måste det ju vara.

Gunnar skrev:
Om det råder viss osäkerhet om det är samma användare och användaren i övrigt sköter sig ser jag ingen anledning till att stänga av användaren. Vet man att det är samma användare beror det lite på hur stora övertramp det handlade om, och om det verkar som om användaren insett sina misstag och vill sköta sig framöver

Men Gunnar, är det inte just det som är meningen med att stänga av någon. Att de ska hålla sig borta under "strafftiden"? Att kunna komma tillbaka med annat nick tycker jag är jättedåligt, vad lär man sig på det?

Jag har modererat väldigt mycket forum och chatter - där jag även haft fulla rättigheter att banna användare som inte följer reglerna. För mig känns det väldigt olustigt att banna någon och sedan låta dem komma in på forumet/chatten igen innan banntiden är slut. Skulle någon komma tillbaka under nytt IP eller nick så åker de igen fortare än ögat.

Jag anser också att om man är bannad skall man hålla sig härifrån.

Detta fungerar i teorin.

I praktiken har dessa bannade användare ofta ett gäng användarnamn på lager och kan mycket enkelt skapa nya. Det är väldigt svårt att helt låsa ute någon utan risk att det drabbar oskyldiga.

Jakt på bannade användare tar en massa tid och troligen ännu mera kraft, det måste till viss del göras, men det känns i vissa fall viktigare att se till att de inlägg som finns av alla användare håller sig på rätt sida gränsen.

Jag har precis stängt av ett antal användare och det kan säkert bli fler, vissa av dessa är sådana som tidigare blivit avstängda.

Våren är enligt uppgift på gång, kan vi inte försöka vara extra snälla och trevliga med varandra istället för att gräva fram skit och gå i lera och sörja, eller något.

Gunnar skrev:
Jag har precis stängt av ett antal användare och det kan säkert bli fler, vissa av dessa är sådana som tidigare blivit avstängda.

Jo du var på hugget idag märkte vi på hundforumet ;)

Ang bannade nick hänger jag på här med en hälsning från Jen80:

Jag pm´ade Gunnar om en ev. möjlighet att få mitt nick borttaget av diverse omständigheter, Inget annat. Fick som svar på det att det lättaste vore att strunta i och logga in, vilket jag var beredd på. Alltså har jag inte indirekt bett om att bli avstängd. Vore tacksam om jag kunde få en förklaring till varför jag blev avstängd denna gången.
Jag var inne på att låta bli och logga in på mitt konto, att ha den möjligheten kändes trots allt bättre. Men nu har jag inget val tydligen?

Gunnar skrev:
Jag anser också att om man är bannad skall man hålla sig härifrån.

Detta fungerar i teorin.

I praktiken har dessa bannade användare ofta ett gäng användarnamn på lager och kan mycket enkelt skapa nya. Det är väldigt svårt att helt låsa ute någon utan risk att det drabbar oskyldiga.

Jakt på bannade användare tar en massa tid och troligen ännu mera kraft, det måste till viss del göras, men det känns i vissa fall viktigare att se till att de inlägg som finns av alla användare håller sig på rätt sida gränsen.

Jag tycker inte att det skall behöva vara speciellt svårt.
Jag har frivilligt modererat flera forum som kräver personuppgifter vid registrering - så som personnummer. Blir detta personnummer bannat är det omöjligt att göra ett nytt anv. namn.

Förlåt, men förstår du vad detta skulle innebära.

Personligen föredrar jag en forsatt tilltro till den del av mänskligheten som besöker detta forum.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
257
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur