Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderade över det samma idag faktisk när jag såg ett nick inne på ÄU som blev bannat under ett annat för ett par dagar sedan.Gnist skrev:Kan det komma sig att bannade användare, fortfarande kan vara kvar under nya/gamla nick
När du skickar viakristel skrev:Jag minns dock inte vad hon heter som bannad och då känns det lite svårt att medela moderator att "Hej, jo xxxxxxxxa är den samma som ehh, ja vad heter hon nu... som blev bannad härromdagen".
Annars hade jag anmält
A_K_N skrev:När du skickar viaså går det alltid även till Gunnar.
Så många är inte bannade att han inte kan göra en koll på de bannades IP:nr för att se om det är någon av dom.
OBS!
Till alla!
Att skicka synpunktär inte att skvallra vilken en del tycks tro.
kristel skrev:Stackars Gunnar vad han måste få synpunkter !
Ja det är jagA_K_N skrev:Jodå jag läste tråden och är du helt säker på att det är samma användare ni menar
Ja, det har h*n.Qyenn97 skrev:Hur vet ni om det är samma personer? har personen i fråga sagt att det är hon?
Gunnar skrev:Om det råder viss osäkerhet om det är samma användare och användaren i övrigt sköter sig ser jag ingen anledning till att stänga av användaren. Vet man att det är samma användare beror det lite på hur stora övertramp det handlade om, och om det verkar som om användaren insett sina misstag och vill sköta sig framöver
Gunnar skrev:Jag har precis stängt av ett antal användare och det kan säkert bli fler, vissa av dessa är sådana som tidigare blivit avstängda.
Gunnar skrev:Jag anser också att om man är bannad skall man hålla sig härifrån.
Detta fungerar i teorin.
I praktiken har dessa bannade användare ofta ett gäng användarnamn på lager och kan mycket enkelt skapa nya. Det är väldigt svårt att helt låsa ute någon utan risk att det drabbar oskyldiga.
Jakt på bannade användare tar en massa tid och troligen ännu mera kraft, det måste till viss del göras, men det känns i vissa fall viktigare att se till att de inlägg som finns av alla användare håller sig på rätt sida gränsen.