• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
T

Tomaten

ska man göra om amn köpt sig en rockard, hur får man hem den, vilket är bästa sättet att transpoertera den?

Ska du hämta den själv? då funkar ju släp utmärkt

Annars kan du ju skicka med ngn hästtransportör eller ASG

jo, emn jag menar lite hur fasen får man fast den o utan att den skadas :crazy:

enklast är om du tar hem den själv. våran vi köpte kostade det rnt 1000 kr med transportör firma. :cry: så vagnen blev rätt dyr

När jag har transporterat min rockard har jag kört den i hästtransporten.
Backat in den i transporten och låtit skaklarna sticka ut över lämmen. Knöt för säkerhets skull fast den i en ring framme i transporten.
Du kan ju linda något runt skaklarna så inte färgen skavs av! :)

Jag köpte en sprillans 40 mil bort. Den fraktades nästan ända hit av försäljaren. De sista 2 milen fick den åka hästtransport.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
836
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama