Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fel av mig, blå basen innehåller dessa raser
Så fattas några raser.
- American Curly Horse
- Amerikansk Miniatyrhäst
- Angloarab
- Arabiskt fullblod
- Ardenner
- Clydesdale
- Connemara
- Dartmoor
- Exmoor
- Fjordhäst
- Frieser
- Irish Cob
- Haflinger
- Kaspisk häst
- Lipizzaner
- Lusitano
- Morgan
- Mustang
- New Forest
- Nordsvensk Brukshäst
- Gotlandsruss
- Rysk Basjkir
- Svensk Ridponny
- Shagyaarab
- Shetlandsponny
- Shire
- Tinker
- Welsh
- Övriga hästdjur, tex åsna och zebra
Var jag la märke till fattades + knabstrup.Den innehåller även exempelvis vissa Quarter och Paint, men lååååångt ifrån alla individer av dessa raser i Sverige finns med där. Min egen står inte med till exempel.
Mitt svar på frågan som TS ställde är att det enda sätt att kolla upp ett namn är att kolla alla rasers egna register. Det finns inget annat sätt. Tyvärr...
de fanns kvar härom veckan, men det är ju extremt långt ifrån heltäckande.Har allbreedpedigree.com lagt ner? Annars finns ju typ alla hästar där.
Om du känner att det är viktigt att namnet är unikt kanske du ska välja ett lite udda dubbelnamn ? Mindre risk att någon annan valt just det då.
Jag röstar för typ Tulpan-Erik
Jag har döpt mitt SWB till Rosenböna, tämligen "otjusigt", men passar den charmiga lilla parveln vars mamma brukar kallas Ärtan eller Bönan. Fölet blev dessutom en fux!Personligen tycker jag inte det är jätteviktigt att ha ett unikt namn. Det viktiga är ju att namnet är rätt !
Årens föl har dock ganska unika namn tror jag. På grund av att lillponnyns föl har efternamn i form av Blixt (Triller Blixt heter han) och det andra fölet fick jag inte döpa till Mandel för dottern om jag inte lade till Myrans framför. Så då heter han Myrans Mandel. Jag tycker Mandel hade räckt även om det då inte blir lika unikt.
Men så barnsliga namn vill man såklart inte ha på ett halvblod. Misstänker jag.