Hur vet man vilken sadel passar...?

B

bibbsson

Hej!

Ska köpa häst snart och då undrar jag hur ska man veta vilken sadel storlek den ska ha? :confused: :confused:

Kramar

ta ut en sadelprovare säger jag, sadlar är svåra att prova ut och det blir lätt fel. kan bli fel även med någon som kan prova ut sadlar oxå, men då är det oftast inte lika stor chans.
hade en som kollade på min gamla sadel å sa att den satt jätte bra å alla verkade tycka det, så kom kiropraktorn och kollade på knöllarna som satt på hennes rygg, å det som var felet (anledningen till att dom uppståt) var sadeln, inte särskilt kul, måste jag säga...

jo två stycken, det ena var sadeln.
bara det att en tjej med utbildning som ska vara jätte duktig enliogt dom i stallet sa att sadeln satt bra på min häst.

Kom på Buketräffen i höst och lär dig detta, träffen blir någon gång aug-sep i Stockholmstrakten :D

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
297
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 035
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter