Jag har kvar min gamla ponny som bara går o skrotar, har haft henne utlånad som sällskap under ett år och precis fått tillbaka henne. Men nu tycker jag att hon ser väldigt risig ut, vet inte om hon lider? men jag gör det när jag ser hur mager hon är. Kan de ha gett henne fel foder och jag kan fodra upp henne igen? Eller är det bara pga åldern?
Hon är pigg på ögonen, äter för hållandevis bra- får lättuggad mat pga tänderna. Men pälsen är väldigt lång o raggig, och står liksom åt alla håll. Hon är enormt toppig över ryggen, och liksom insjunken över rumpan, men rund mage (protein brist?)
Hon är arab, 32 år.
Att hon är så mager, är det vanligt för en såpass gammal ponny? eller tecken på att hon inte mår bra?
Hon är pigg på ögonen, äter för hållandevis bra- får lättuggad mat pga tänderna. Men pälsen är väldigt lång o raggig, och står liksom åt alla håll. Hon är enormt toppig över ryggen, och liksom insjunken över rumpan, men rund mage (protein brist?)
Hon är arab, 32 år.
Att hon är så mager, är det vanligt för en såpass gammal ponny? eller tecken på att hon inte mår bra?