hur vet man blup?

videnlis

Trådstartare
jag kommer inte in på worldfengur:eek: där borde man hitta svar?
jag skulle vilja veta hur man får reda på hästens blup. går det att räkna ut på alla hästar?

Sv: hur vet man blup?

ingen som vet då om man kan räkna ut blup på vilken häst som helst?
hur gör man?

Man tar stoets blup och sen hingstens, dessa slår man samman och delar sen med 2. Här har man en preliminär blup på kommande avkomma.

Kan man som medlem i sif fortfarande gå in på WF?

kan man få reda på dom nån annanstans ifrån än från world fengur.
jag e medlem i sihy,men slipper ändå inte in i WF ,fast jag borde slippa.

sihy är finlands motsvarighet till sif

om svaret är ja, så varifrån får man dom bluppena?

Kl

Någon som vet när nästa "omräkning" av blupen görs i WF?

Jag vet inget om sihy, är man däremot medlem i SIF som har man tillgång till WF. Enklast är att ta kontakt med ditt eget förbund för säkraste svar.

TACK!
jo,man slipper in på WF om man e medlem i sihy,men jag lyckas ändå inte slippa in där..vet inte varför:confused::mad:

Återigen, ta kontakt med ditt förbund så bör de kunna hjälpa dig för de kan man från SIF:s sida.

ja nog e de ju mystiskt...de e nog någo världshemligheter dom ruvar på där..på WF..:)

är det nån som slipper in på WF som skulle vara villig att hjälpa mej, att ta reda på minj hästs blup?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka