kryckan
Trådstartare
Min häst håller på att sättas igång efter skada och nu efter nästan 2 veckor skrittar jag 40 min/dag. Problemet är bara att jag har noll inspiration på hur jag kan variera ridningen! På helgerna är det inga problem för då rider jag ut och har än så länge bara gått på vägar men tänkte nu även börja med skogsstigar, och då finns ju hur mycket som helst.
Men på vardagarna kan jag inte rida förrän på kvällen och jag vill inte rida ut själv i mörkret, speciellt inte när hästen är lite sprallig pga överskottsenergi (och jag är lite mörkrädd måste jag erkänna...). Så nu har jag försökt variera mellan utebanan och ridhuset för att iaf få lite variation på underlaget. Jag vill inte rida på böjda spår ännu så det är fyrkantspåret som gäller och hästen är i stort sätt bara grundriden så jag har tränat halter, tempoväxlingar i skritten. Innan han blev halt hade vi precis börjat lära honom sidförande skänkel så det har jag tränat lite på nu.
Har även lagt fram en bom på marken och gått över men sen är mina ideer slut...
Så alla tips och ideer är välkomna!
Men på vardagarna kan jag inte rida förrän på kvällen och jag vill inte rida ut själv i mörkret, speciellt inte när hästen är lite sprallig pga överskottsenergi (och jag är lite mörkrädd måste jag erkänna...). Så nu har jag försökt variera mellan utebanan och ridhuset för att iaf få lite variation på underlaget. Jag vill inte rida på böjda spår ännu så det är fyrkantspåret som gäller och hästen är i stort sätt bara grundriden så jag har tränat halter, tempoväxlingar i skritten. Innan han blev halt hade vi precis börjat lära honom sidförande skänkel så det har jag tränat lite på nu.
Har även lagt fram en bom på marken och gått över men sen är mina ideer slut...
Så alla tips och ideer är välkomna!