Hur väljer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste välja men vet inte hur. Jag har listat mina alternativ och det finns inget val som är solklart bättre än de andra. Eller jo, det gör det ju men om det ska gå vägen måste jag både ha tur och offra mycket.

Jag kan ha ett okej boende och betala svindyrt för det, men då måste jag sluta rida. Då kan jag också bara spara småslantar till ett eget hem så chansen att få ett eget hem krymper till absolut minimum. Med ett sådant boende hamnar jag rejält på pottkanten om min inkomst skulle krympa (vilket inte är osannolikt när stödet för min anställning går ut, för då kan jag få minska min arbetstid.)

Jag kan bo lite billigare (men ändå få en fördubbling av min boendekostnad jämfört med nu) men då blir det ett boende som jag verkligen kommer att vantrivas med, d.v.s. trångt och utan trädgård. Jag skulle känna mig kvävd där men kunna fortsätta spara lite så att jag efter rätt många år kan köpa ett hus här.

Det tredje alternativet är att byta bostadsort. Då måste jag tyvärr offra mitt jobb och det finns ju en viss svårighet med att hitta något nytt. Jag sitter och letar nu men har hittills inte hittat något passande där jag kan tänka mig att bo. Sen kommer jag att behöva lämna alla vänner och klara mig helt utan ett tag. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 443
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fattade ju själv att det här med att börja ett helt nytt liv – nytt jobb, ny stad, nytt boende, ny familjesituation, nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår mig inte på husvagnens värmesystem. Bakom värmepannan hittade jag vad jag tror är en 12 volts cirkulationspump som får...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23