Mina föräldrar blev med en "nästan" renrasig boxer när jag var runt 7 och de hade redan haft mycket kontakt med rasen via släktingar och bekanta. Min morbrors boxrar brukade flytta in hos oss i sommarhuset när vi bodde där några veckor varje sommar. När vår första hund gick bort fanns det väl för ett ögonblick en tanke om någon omplacering, men det blev en boxervalp. Sen blev det några till i familjen och nu har jag och min man fortsatt på inslaget spår.
De första var rena familjehundar. Mycket fysiskt aktivitet, men ingen bruksträning, det visste knappt någon i familjen att det existerade. Sen fick jag upp intresset för utställning och träning och nu är vi ganska aktiva på den fronten. Just nu har vi två hanar, en på snart sex år och en på 1.5 år.
Det enda negativa för mig är hälsobiten och då framförallt oron för cancer. Men jag kan inte tänka mig någon annan ras.
De första var rena familjehundar. Mycket fysiskt aktivitet, men ingen bruksträning, det visste knappt någon i familjen att det existerade. Sen fick jag upp intresset för utställning och träning och nu är vi ganska aktiva på den fronten. Just nu har vi två hanar, en på snart sex år och en på 1.5 år.
Det enda negativa för mig är hälsobiten och då framförallt oron för cancer. Men jag kan inte tänka mig någon annan ras.