Hur väcker din katt dig?

MoonFlight

Trådstartare
Imorse vaknade jag av en kattnos i mitt öra som kurrade VÄLDIGT högt... någon tyckte visst att jag skulle vakna och klappa lite istället =)

Sv: Hur väcker din katt dig?

Ja.. vad mysigt! :love: :love:

Snuttegullfian brukar göra kullerbyttor över hela mig, och fungerar inte det så går hon till vattenkoppen, badar framtassarna, flyger till sängen och klappar mig på kinderna och biter mig samtidigt i näsan! :eek: :eek:
Sen kryper hon ned bredvid min kind och ligger och drar sig en lååång stund .... :love: :love: :love:

En puss på nosen fick jag igår när jag vaknade, sen så lägger sig han och gosar ihop sig. Har märkt att han gillar att krypa ihop så att vi "ligger sked" tihi, han är så söt min lilla kisse. Den andra damen är inte så mycket för att kela, så hon låter mest!

de brukar bita mig i näsan...eller armbågsspetsarna :) :rofl:
eller sitta och stirra på mig och skrika..HÖGT! :D

Peppar trampar,spinner HÖGT och dregglar... Chili släpper sin studsboll i ansiktet på mig och "pratar"... :rofl: :love: :love:

Min mamma brukar bli väckt av bara den ena katten, eftersom hon är ett riktigt matvrak blir hon väldigt hungrig snabbt!
Molly börjar först krafsa på kinden utan klor, sedan med klorna lite ute och så fortsätter det tills mamma behagar öppna ögonen och då är det kört. Om hon inte går upp då hoppar hon upp och ner och jamar högt så mamma inte kan somna om ifall Molly inte får sin frukost. :D

Om vi sover länge händer det att tant katt kör några racerrundor genom sovrummet och slirar demonstrativt på mattan, alternativt sätter sig och....hrm, sjunger i högan sky nedanför sängen :o

När jag sov själv vaknade jag ofta av tramp på magen och blöt puss i ansiktet :love: men vi brukar inte ha katt i sängen nu när vi är 2 av någon anledning.

När det är tidig jobbmorgon/väckarklocksmorgon brukar hon mer komma invinglandes yrvaket efter 3:e ringningen och undra vad i hela friden som står på ;)

Mina är vanligtvis riktiga sjusovare. Sover jag till 11, sover dom till 11. Mycket bekvämt :)
Imorse hade dom tyvärr andra planer. Yoga har haft en gosperiod nu i några veckor. Jag drömde om en kille, vi kramades i drömmen. Plötsligt skriker nån på oss när vi kramas och jag vaknar sakta upp till Yogas serenad och krav på gos. Så mycket för den drömmen :smirk:
Hoppas på fortsättning ikväll, helst utan Yogas inkräktande i mina drömmar.

Min dam brukar oftast krypa upp så nära hon bara kan, spinna i örat på mig och buffa lite på kinden. När jag väl är vaken lägger hon sig med huvudet på min axel och tittar sådär oemotståndligt på mig - självklart blir det massa gos då. :love:
Efter en stund tycker hon nog att det är dags för mig att gå upp, för då börjar hon göra kullerbyttor osv :D

Men gooaste katt(som just nu ligger i knät och spinner.. :love: )
hon brukar väcka mig när jag lägger mig på rygg..för du tramar hon med tassarna på magen..och sedan kryper ihop och lägger sig nästan uppe under hakan och spinner..

Hjälper inte det så brukar hon naffsas i hakan..eller andas under näsan...hon har en fruktansvärd anddräckt..... :rofl:

Min andra katt kommer och jamar högre och högre om jag inte vaknar...

//ST\\

När jag sover är min katt utestängd från mitt sovrum, antingen utomhus, i källaren eller i köket. Det händer att hon väcker mig genom att stå på altanen och jama.

Min är en riktig sömntuta. När jag går och lägger mig kryper hon upp i sängen och lägger sig mellan mina ben (alltid mellan benen, så hon kan få ryggstöd mot ena benet). När jag vaknar ligger hon kvar på samma fläck. ;)

Om jag vaknar till lite så är hon genast där och jamar lite. Sen buffar hon hårt med huvudet i mitt ansikte (hår i munnen) och spinner och avslutar med att snurra runt lite och lägga sig pladask framför mitt ansikte så man får päls i näsan när man andas :cool: . Sover jag för länge kan en ev serenad framföras. Älskar min myskatt! :love:

Min katt vässar på tapeten precis ovanför klockradion och kollar samtidigt in mej. Hon har väl sett mej flyga upp när klockradion har ringt förrut. :D

Mina svärföräldrars katt är så söt på morgonen (natten) när hon tycker att dom skall släppa ut henne. Först börjar hon butta med nosen i ansiktet på dem och går de inte upp då övergår hon till att putta ner sak efter sak från sängbordet ... efter vattenglas mm brukar hon bli utsläppt ...

När jag sover där (närmare till jobbet) sover hon oftast hos mig och då soer hon tills jag går upp för hon har lärt sig att jag inte vaknar vad hon än pysslar med.

Är min sambo med brukar hon stoppa in nosen i hans mun när hon vill bli utsläppt ....

Jag kan bli väckt på lite olika sätt, men ganska vanligt är att någon sitter på golvet o STIRRAR. Jag lovar, man kan vakna av det!! Annars så kan missen står på golvet och sträcka upp en låååång tass och försiktigt slå mot kinden tills jag tittar upp :love:

IBland är det lite burdusare, ett tigerhopp från golvet och fem kilo katt i skallen, tassar och klor utspärrade i nyllet. I värsta fall även en kraftig... erhm... "puff" mot huvudet så det smäller till för både mig o katten. Vad står man inte ut med för sin älskling... :o :D

Det är lite olika, beroende på deras humör. Loke brukar lägga sig längst min ena sida, sticka in tassen under täcket och dra med en klo utefter benet - får mig garanterat att vakna omgående!!!
Annars brukar han oftast komma klivande en stund efter att väckarklockan har ringt och jama högljutt...

Lemon är liite försiktigare han brukar ställa sig o kloa på min mage eller så lägger han sig bredvid mig på huvudkudden och börjar kurra.

Emellanåt vaknar jag av att någon (katten då...) släpper ner ett litet mjukisdjur i ansiktet på mig. Då vill han att jag ska kasta, så han kan springa och hämta. Sen får man kasta, kasta, kasta.... :crazy:

Annar kan man vakna av att man känner sig iakttagen, och då sitter de där, båda två, och stirrar på mig med sina blå ögon :cool:

Sötnosar :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
24
· Visningar
850
Senast: Sassy
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 137
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka