skuggi
Trådstartare
Till hösten blir det kanske att vi skaffar egen transport, antingen ny eller beg. Har läst på lite om säkerhetsdetaljer på bommarna och har någon favorit sådär. Men nu undrar jag lite över vilka fördelar och nackdelar det är med olika material i väggar resp golv och hur man isf kollar att en beg är i bra skick?
Ifor har, om jag fattat rätt, ett "plast"golv med livstids garanti, det låter ju bra?
Plyfa vet man ju kan ruttna, kan man kolla det själv, hur isf? Eller bör man ta vagnen till ngn mek som kan kolla?
Aluminium är ju tydligen inte heller problemfritt, är det svårare att bedöma skicket på såna golv?
Angående plyfa så vet jag att den kan ta till sig fukt och bli tyngre/ruttna, hur lång tid tar det normalt? Dvs, är det tex något att fundera på efter redan tex 5 år?
Andra fördelar/nackdelar bortsett från vikt/pris?
Glasfiber eller aluminium på kroppen, vilket är att föredra?
Har sett vissa tranporter med fulhöga dörrar i fram, inte som en ramp, bara lika stor dörr. Känns smidigt och bra nödutgång. Någon negativ grej med dem?
Det känns som att det finns få Ifor/Forza/Kylinge beg på tex blocket, är de så bra att folk får dem sålda utan att behöva annonsera eller?
Ska man undvika de märken som finns i mängder på annons?
Hm.. många tankar, har ni några bidrag?
Ifor har, om jag fattat rätt, ett "plast"golv med livstids garanti, det låter ju bra?
Plyfa vet man ju kan ruttna, kan man kolla det själv, hur isf? Eller bör man ta vagnen till ngn mek som kan kolla?
Aluminium är ju tydligen inte heller problemfritt, är det svårare att bedöma skicket på såna golv?
Angående plyfa så vet jag att den kan ta till sig fukt och bli tyngre/ruttna, hur lång tid tar det normalt? Dvs, är det tex något att fundera på efter redan tex 5 år?
Andra fördelar/nackdelar bortsett från vikt/pris?
Glasfiber eller aluminium på kroppen, vilket är att föredra?
Har sett vissa tranporter med fulhöga dörrar i fram, inte som en ramp, bara lika stor dörr. Känns smidigt och bra nödutgång. Någon negativ grej med dem?
Det känns som att det finns få Ifor/Forza/Kylinge beg på tex blocket, är de så bra att folk får dem sålda utan att behöva annonsera eller?
Ska man undvika de märken som finns i mängder på annons?
Hm.. många tankar, har ni några bidrag?