Hur tvättar ni era sammetsschabrak?

Jag brukar tvätta i 30 grader, tycker det är så lätt hänt att grejjerna blir fula och noppiga å så annars... brukar också borsta av schabraken så mkt som det går innan... så inte alla andra grejjerna blir alldeles håriga :)

Det brukar stå på en liten lapp som är fastsatt på schabraket, hur många grader det ska tvättas i. :)

Ja jag brukar oxå tvätta hästgrejerna i 40 men blev lite osäker på sammetsschabraken.. Hittade inget tvättråd på dom.. Men då kör jag dom i 40 med så får vi se ;)

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka