Hur tvättar man borstar?

Cassiopeja123

Trådstartare
Hej!
Hur tvättar man gethårsborstar ?
Min kompis säger att man kan tvätta de med balsam, men ska man ha shampoo oxå då eller ?
Någon som vet hur man gör ?
Snälla, svara (:

Sv: Hur tvättar man borstar?

Jag tvättar alla mina borstar på samma sätt; en balja varmt/ljummet vatten + en skvätt diskmedel! Sen är det bara att tvätta på! :grin:

Japp! ;) Mina har iaf blivit det... :grin: Dom blir som nya :d

en balja varmt/ljummet vatten + grönsåpa! Sen är det bara att tvätta på :rofl::rofl:

Jag tar ljummet vatten och lite såpa och lite virkon i så blir jag av även med osynlig skit;), de blir som nya:laugh:

Jag tvättar alla borstar i hink med ljummet vatten och grönsåpa. Den har funkat på alla olika sorters borst.

vet inte om det är något speciellt med gethårs borstar men jag brukar bara lägga borstarna i en hink med varmt vatten + grönsåpa eller något sådant...

*kl*

Ska man tvätta borstar...:angel:

Jag hade nog använt grönsåpa, har inte haft några som jag varit speciellt rädd om så jag har inte tvättat mina faktiskt.

Eller jo... en gång, och det var när ponnyn fick löss, då fick borstarna ligga i blöt och använde virkon s.

När ni tvättar era borstar, gnuggar ni dom då eller låter ni dom bara ligga där i baljan? :) Kan man tvätta alla slags borstar på detta sätt?(rotborste, ryktborste mf?)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka