hur törrs jag hoppa igjen?

I

Icebabe_1

jag skulle tävla i dag på en tränings tävling i stallet,90 cm bara för att bevisa för mig själv att jag også kan gennomföra en bana....måste säga att jag har alltid hoppat bra och varit tuff,men idag gick det så himla fel,min häst var för het,jag hadde svårt att hålla honom och det var ett under att han kom över hindrene och jag satt kvar,helt till nest sista hinder,vi satsade för långt ifrån,och jag visste att det kom till att gå fel,
vi båda gick om kull,han landa på sidan av magen,men reste sig på en gång och såg förvirrad ut,men han var helt okey,så jag skicka ut han och en annan duktig tjej på en ny runda som gick samlat och bra.
men jag hadde och har ont,och mitt självförtroende är på botten,stoltheten også...jag skulle bevisa för mig själv att jag klarade det,men änder upp i sanden med häst och allt.
Nu törrs jag inte hoppa igjen,jag är livrädd att gå omkull igjen.

om du litar på din häst och tar de lugnt o hoppar nåt enstaka hinder så går de nog bra. börja lågt och höj vart efter. de ska nog gå bra! :) :banana:

Rid mycket markarbete och börja sen med lägre hinder. Om hästen är osäker kanske du ska låta din tränare hoppa den lite så att du får hjälp av hästen ibörjan
Ta hjälp av din tränare dom första gångerna och ta det lugny i början.
Lycka till och hoppas det går bra!

Se till att hoppa så snart som möjligt igen! Be någon som är duktig hoppa några hinder först innan du tar över. Hoppa någon liten serie, där det är omöjligt att komma fel.

Jag vet hur det är, jag blir också lätt rädd. Men vänta inte utan ta tag i saken på en gång. Hoppa lågt och ofta så tror jag att det kommer att kännas bra igen ganska snart.

tack för tipsen,
skall forsöka igjen snart att hoppa ett litet hinder,jag får be kompisen hoppa först,så får jag testa sen igjen...

Se till att hoppa igen snarast!
Hindret behöver inte vara högt, men se till att hoppa lite!

Att hoppa och klara av en bana ska inte vara ett bevis till sig själv att "kan andra klara det så kan även jag" (fick lite den uppfattningen av ditt inlägg).

Gå in på en höjd som du tycker är löjligt lätt, där slipper man all press på att bevisa att man kan, sedan så är det bara att sakta men säkert klättra upp en nivå i taget.

Men det är viktigt att man känner sig trygg och säker på den höjd man ger sig in på. Annars så är risken stor att man vill för mkt + osäker och det blir bara pankaka av allt!

nja,det var vell den uppfattningen man får,
det var vell inte helt så,att kan andra så kan jag för att visa dom,det var för att bevisa för mig själv att jag kan også,( i mitt självförtroende ),
jag litar fullt ut på min häst,han hoppar hellre än att stanna,han gör sitt ytterste för att behaga mig,men idag gick det så fel....han satsa för tidligt och jag kortade in han för mycke då och det blev krasj i vårat sammarbete,då han var för het.han älskar att hoppa,han är en gammel tävlings häst ( efter icko marko som pappa) så han har det i blodet.tack o lov att jag inte dödade den gnistan för honom idag.

jag skall hoppa imorgon igjen,jag tänkte jag kommer till å hoppa på en enkel hinder början på 50 cm,det borde gå bra,men jag kommer nog inte gå så långt,så som jag känner nu,jag är för rädd,men jag har förstått att skall jag hoppa igjen måste jag ju göre det imorgon ( det blir det snabbaste) och jag skall be stall ägaren om hjälp,hon är ridinstruktör och såg hela händelsen idag,

Hej Marina!
Ush, va tråkigt att det inte gick bra. Läskigt när hästarna går omkull. :(
Hoppas att det gick bra med både dig och Sebbe.
Vem var det som hoppade han sen då? Nån av medryttarna eller?
Hoppas iaf att ni mår bra nu. :smirk:

nej,en annan tjej i stallet hoppa honom sen,hon kunde inte tävla sin egen då den bara får skrittas just nu.

min lilla gubbe var lite öm idag,men han var otrolig fräsh,fattar inte vad som har flugit i honom,skulle tro han har stått i flera månader utan att ridas,så het är han.
idag skrittade vi bara ut i skogen,då han var öm i musklene fram...men det var skönt det også.har pratat også med stallägaren,jag skall få va med i hennes muppet grupp som hon kallar det,och träna på hoppningen

ja vet hur det känns :crazy:
har oxå gått omkull me en häst sådär...

Men ja satt upp gien direkt då o hoppade över ett kryss
några ggr.
trots att ja hade hjärnskakning o knappt kunde röra högersidan :p
men så va ja ju ltie förvirrad oxå.. hmm..

men det är bara att försöka hoppa igen..
vill man så är det bara tt ta sej i kragen o styra mot hindret hur livrädd man än är eller hur gärna man än vill styra undan..

håll i manen o inte i tyglarna om hästen är snäll så du inte kan styra undan själv osen är det bara att hoppa lite lågt tills du känner dej säker...

tack,jag skall forsöke nån dag,hadde tänkt igår,men han var öm,så vi skrittade ut istället,
men jag kanrjse skall forsöke före veckan slut

hur törrs jag hoppa igjen?

I dag skall jag hoppa,
det har gått en vecka,men idag skall jag bygga det kombi hindret som jag och hästen ramlade över......och idag skall jag över igjen......önsk mig lycka till,
hoppar jagi nte och sådant,så säger det sig själv hur feg jag är. :angel:

jag har hoppat.
och det gick jättebra,var gele i bena efteråt,men det gick galant.'
tackar Aliide för hjälpen,och gubben som også hjälpte till.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama