Hur tolkar ni proppen till lag-SM?

C

Crazymama

I proppen står följande:
" SM-lagtävlingen är endast öppen för lag med svenska ryttare. De tre bästa placerade lagen i SM-lagtävlingen........
Tävlingen för Nordiska klubblag är öppen för klubblag från från Danmark,Finland,Norge och Sverige. Dessa lag erhåller vid placering..... premier enligt propositionen för klass 1."

Jag tolkar det som att en klubb kan ha ett lag i lag-SM och 1 lag i den Nordiska klubblag tävlingen eller vad säger ni???????

Eller om en klubb vill ha sitt lag i både lag-SM och i Nordiska klubblagtävlingen betalar man dubbla lag avgifter????:confused:

Sv: Hur tolkar ni proppen till lag-SM?

I proppen står följande:
" SM-lagtävlingen är endast öppen för lag med svenska ryttare. De tre bästa placerade lagen i SM-lagtävlingen........
Tävlingen för Nordiska klubblag är öppen för klubblag från från Danmark,Finland,Norge och Sverige. Dessa lag erhåller vid placering..... premier enligt propositionen för klass 1."

Jag tolkar det som att en klubb kan ha ett lag i lag-SM och 1 lag i den Nordiska klubblag tävlingen eller vad säger ni???????

Eller om en klubb vill ha sitt lag i både lag-SM och i Nordiska klubblagtävlingen betalar man dubbla lag avgifter????:confused:

Lite luddigt skrivet, men jag tolkar det som att alla lag är med i den Nordiska cupen och sedan plockas de svenska lagen samman för ett resulat i SM. Inga dubbla avgifter ! Men som sagt lite luddigt formulerat !! :D

I proppen står följande:

Jag har lärt mej att det inte är så lätt att tolka. De som skriver TR och andra regler har ibland svårt med korrekt svenska.

Enklast är att ringa och fråga MEN ring och fråga rätt person. Prata med den som skrivit reglerna. :idea:

Om jag förösker tolka: Jag tolkar dock inte det som du skriver sist utan att laget deltar i både lag-SM och nordiskalagtävlingen. Däremot kan man antagligen ha 2 lag med, ett i SM och ett som bara är med i nordiska.:confused:

Jag har lärt mej att det inte är så lätt att tolka. De som skriver TR och andra regler har ibland svårt med korrekt svenska.

Enklast är att ringa och fråga MEN ring och fråga rätt person. Prata med den som skrivit reglerna. :idea:

Om jag förösker tolka: Jag tolkar dock inte det som du skriver sist utan att laget deltar i både lag-SM och nordiskalagtävlingen. Däremot kan man antagligen ha 2 lag med, ett i SM och ett som bara är med i nordiska.:confused:

Jag har ringt men har inte fått svar än då de själva inte riktigt vet. De skulle kontakta förbundet men det är inte lätt att få tag i ngn där i semestertider. Håller med om att de som skriver TR och andra regler har ibland svårt med korrekt svenska.

Liknande trådar

V
  • Låst
Fälttävlan Finns det några duktiga ponnyekipage i som tillhör Stockholms regionen som skulle vilja bilda allians inför LAG SM FÄLTTÄVLAN?Själv hade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: LenaH
·
Avel ..att en ponnyhingst skall ha presterat på tävlingsbanorna för att kallas "prestationshingst"? I dressyr, i hoppning, fälttävlan? Kat B...
2
Svar
27
· Visningar
2 490
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka