Hur tar man bort en e-faktura??

bettysmatte

Trådstartare
Jag fick en faktura på min husförsäkring för ett tag sedan. Samtidigt bytte de ombud, och när hon tittade över min försäkring upptäckte hon en felaktighet. Vi rättade detta, och hon skickade en ny faktura. Så då låg det alltså två e-fakturor från försäkringsbolaget i min inkorg, både förföll igår. Den rätta fakturan betalade jag för några dagar sedan, och det gamla vill jag givetvis plocka bort. Mycket irriterande att han en förfallen faktura som ligger i inkorgen och "skvalpar".... Men HUR gör man :confused: ??? Jag lyckas bara "visa" och "ändra" och ser inget som säger något om att plocka bort. Det är Sparbanken Skåne/Swedbanks internet-bank som jag har. Någon som vet hur man gör????
 
Jag fick en faktura på min husförsäkring för ett tag sedan. Samtidigt bytte de ombud, och när hon tittade över min försäkring upptäckte hon en felaktighet. Vi rättade detta, och hon skickade en ny faktura. Så då låg det alltså två e-fakturor från försäkringsbolaget i min inkorg, både förföll igår. Den rätta fakturan betalade jag för några dagar sedan, och det gamla vill jag givetvis plocka bort. Mycket irriterande att han en förfallen faktura som ligger i inkorgen och "skvalpar".... Men HUR gör man :confused: ??? Jag lyckas bara "visa" och "ändra" och ser inget som säger något om att plocka bort. Det är Sparbanken Skåne/Swedbanks internet-bank som jag har. Någon som vet hur man gör????
Jag hade liknande situation för försäkring på min bil när jag ställde av den men minns inte att jag gjorde något särskilt, den försvann.
 
Har för mig jag har gjort det nån gång men minns inte hur. Däremot hade jag ett bensinkort jag inte använde en period och fick varje månad en faktura på 0,00 kr, då brukade jag betala ett öre så försvann den. Testa!
 
Har för mig jag har gjort det nån gång men minns inte hur. Däremot hade jag ett bensinkort jag inte använde en period och fick varje månad en faktura på 0,00 kr, då brukade jag betala ett öre så försvann den. Testa!
Aha är det så man gör, jag har en sån också 0,00 varje månad lite irriterande .
 
Jag gjorde det idag. Gick in på "visa e-faktura" och hade alternativ betala och ignorera har jag för mig.
Då har vi nog inte samma bank? Jag har alternativ "visa" eller "ändra". Om jag väljer "visa" så visas själva fakturan. Och om jag väljer "ändra" så kan jag avbryta, eller lägga till fakturan efter att jag har ändrat t.ex. datum. Något alternativ att ta bort fakturan hittar jag dock inte. Mycket irriterande.....
 
Då har vi nog inte samma bank? Jag har alternativ "visa" eller "ändra". Om jag väljer "visa" så visas själva fakturan. Och om jag väljer "ändra" så kan jag avbryta, eller lägga till fakturan efter att jag har ändrat t.ex. datum. Något alternativ att ta bort fakturan hittar jag dock inte. Mycket irriterande.....
Jag har Swedbank också. Gjorde i mobilen visserligen. Tryckte på visa och kunde sedan välja ignorera. Tror jag? Minnet är bra men kort... Det ska gå i alla fall!
 
Jag fick en faktura på min husförsäkring för ett tag sedan. Samtidigt bytte de ombud, och när hon tittade över min försäkring upptäckte hon en felaktighet. Vi rättade detta, och hon skickade en ny faktura. Så då låg det alltså två e-fakturor från försäkringsbolaget i min inkorg, både förföll igår. Den rätta fakturan betalade jag för några dagar sedan, och det gamla vill jag givetvis plocka bort. Mycket irriterande att han en förfallen faktura som ligger i inkorgen och "skvalpar".... Men HUR gör man :confused: ??? Jag lyckas bara "visa" och "ändra" och ser inget som säger något om att plocka bort. Det är Sparbanken Skåne/Swedbanks internet-bank som jag har. Någon som vet hur man gör????
Ordnade hon inte en kredit på den första fakturan?
 
Bra att du har det skriftligt. Men känns alltid tryggare att få en kredit tycker jag. Inbillar mig att det är tydligare i deras ekonomisystem också.
Det står även på den nya fakturan: "Denna faktura ersätter tidigare utsänd faktura." Det borde rimligtvis inte vara något konstigt med det.
 
Nej, men hade du fått en kredit hade den utjämnat den faktura du vill ha bort och problemet hade varit löst innan det uppstod.
Hur då :confused:? Den första fakturan fanns ju redan i min inkorg hos internetbanken, med förfallodatum 190601. Bara några dagar efter att den hade kommit blev jag kontaktad av ombudet som hade upptäckt felet. Hon fixade en ny faktura med samma förfallodatum, som sedan också hamnade i min inkorg. Hur skulle en kreditfaktura få den första fakturan att försvinna från min inkorg, menar du?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp