Hur ta bra bilder inomhus vid den här årstiden??

bettysmatte

Trådstartare
Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att ta bra bilder när det är så dåligt ljus vid den här årstiden. Jag försökte lite grann utomhus idag. Där är ju ljuset mycket bättre, men det känns svårt att få till bra arrangemang av böcker och prylar utomhus... Böckerna gillar ju inte precis att bli fuktiga heller O_o !
Någon som har bra tips på hur man fixar bättre ljus (helst något som går att fixa med "normala" hemmaprylar), eller kan visa mig till någon hemsida/youtube-video/annat där jag kan få lite tips :) ?
Bilderna tas med en mobilkamera, kanske ska tilläggas....
 
Samla ihop alla dina flyttbara lampor och rikta mot det som ska fotas, det är bristen på ljus som ställer till det. Se till att ha stöd för mobilen eller åtminstone din hand/arm så den inte rör sig. Så ser du om det blir tillräckligt bra, annars får du kanske investera i en ministudio, eller något extra ljus som är riktbart :)
 
Samla ihop alla dina flyttbara lampor och rikta mot det som ska fotas, det är bristen på ljus som ställer till det. Se till att ha stöd för mobilen eller åtminstone din hand/arm så den inte rör sig. Så ser du om det blir tillräckligt bra, annars får du kanske investera i en ministudio, eller något extra ljus som är riktbart :)
Tack. Och hur gör man bäst för att undvika irriterande skuggor? Det vill säga, hur placerar man ljuset i förhållandet till det som ska fotas?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur ser en perfekt arbetsplats ut för hovslagare och veterinär som kommer ut till ett stall för att utföra sitt jobb? Vilket typ av golv...
Svar
18
· Visningar
2 956
Senast: Atlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp