Hur synd är det om min hund?

Sv: Hur synd är det om min hund?

Förlåt.. jag formulerade mig fel...:crazy:
Jag tänkte på min stereotypa bild av gårdshunden som alltid går lös runt gården,kan gå ut och in som den vill osv. Oftast är man ju då hemma och arbetar på gården och har då hunden ute med sig hela tiden.
Där tror jag det blir ett tvärt kast att flytta in i en lgh mitt i stan. Sedan tror jag att man väljer lite annorluda ras beroende på var man bor.
Men du har ju aldeles rätt i att varje situation är unik och så länge man har hundens väl i åtanke tror jag inte hunden mår dålligt.
I ditt fall tror jag att hunden mår mkt. bättre av att flytta med husse/matte än att bli omplacerad och man kan ju inte påverka vissa förändringar i sitt liv.

Men jag vill absolut inte vara lika trångsint som gubben så rätta mig om jag har fel.;)
 
Sv: Hur synd är det om min hund?

Visst kan även jag tycka att man inte ska ha stora hundar i lägenhet men det beror helt på

Vill du utveckla det där lite ?

Vad för skillnad gör det om man har en STOR sällskapshund i lgh jämfört med en liten sällskapshund ?

De enda raser jag motsätter mig att ha i lgh är draghundar, då jag anser att dom mår bäst av att bo ute mestadels av dygnets 24 timmar .. ( men det är ju också individuellt )
 
Sv: Hur synd är det om min hund?

Även jag tycker att storleken har minst betydelse...:confused:
 
Sv: Hur synd är det om min hund?

Ja jag skulle ändå inte motionera min hund inomhus ( om jag hade en liten dvärghund )

Inne = SOVA

Ute = TRÄNA/LEKA/BUSA
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 288
Senast: Enya
·
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp