Hur stretchar man hästen?

N

Nora

Hur stretchar man hästen efter ett påfrestande pass? Är det lätt att göra mer skada än nytta om man inte gör det på rätt sätt?

Sv: Hur stretchar man hästen?

Ja det är det. Du får antingen gå en kurs, eller ta ut en massör som kan visa dig hur du skall göra.

Mvh/Marie

Inte tycker jag att du behöver gå kurs eller betala en massa pengar för att någon ska lära dig heller. Visst, det är inget du ska prova på måfå, men hitta nån bekant som vet hur man gör, eller titta i någon bok. På H**ks finns en väldigt bra, liten billig bok om stretching.
Men, det är klart, om du har möjlighet att gå kurs eller ta ut ett "proffs" så är ju det naturligtvis det bästa!

Jag håller med space_cowgirl..
Ta ut en massör så kan h*n visa dig hur du ska och inte ska göra. :idea:
Det kostar inte så många kronor så det är definitivt värt det med tanke på vad man kan ställa till med om man gör fel..

Okej, tack för tipsen! På vilket sätt är det bra för hästen att man strechar den? om man jämför med människan...den blir mjukare då eller, kan man ju tänka sig? Ni som strechar, märker ni stor skillnad när ni gjort det och när ni inte gjort det?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka