hur stor mängd av varje behövs för analys?

sommarvind

Trådstartare
Jag har hösilage och skall ta lite av några balar för mineralanalys. Men hur stor mänd av varje och är det i mitten man skall ta?

Sv: hur stor mängd av varje behövs för analys?

Det analysföretag där du tänker analysera ditt hösilage har säkert instruktioner för hur du ska ta dina prover och hur stor mängd de vill ha.

Generellt så brukar man väl rekommendera att ta från så många olika balar som möjligt och "inuti" balen. Sedan "rör man ihop" alla dessa prover och tar ut den mängd som ska skickas in. På detta vis får man förhoppningsvis ett genomsnittligt värde som stämmer för hela partiet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
554
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka