Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror lite på vad man har för strömedel, och hur länge gödseln ska lagras, men Jordbruksverket föreskriver minst 7.2, 9.6 eller 12 kubikmeter per häst för 6, 8 respektive 12 månaders lagringstid. Lagrar man på 1.5 meters höjd blir det 4.8, 6.4 respektive 8.0 kvadratmeter per häst.
Tackar! Jag kommer ha spån och tycker inte det blir lika mycket gödsel av det som halm?
Jag kommer i vinter ha mellan 4-8 hästar hos mig och gödselt töms väck varje sommar *räknar*
Jag undrar också hur jag ska räkna på det för att det ska bli rätt. Tänkte att någon kanske kan svara på mina funderinagr med eftersom dom är så lika TS´s fråga...
Jag kommer att ha en platta för 6 hästar, kortast möjliga lagringstid eftersom jag kommer att köra ut det på mina egna åkrar ca 2 ggr/år (vår/höst antar jag).
Om jag räknar rätt borde det alltså bli en platta på 48 kvadratmeter. Hur höga "väggar måste jag göra då? Det blir ju 3 "väggar" undrar då om det är ok att en av långsidans väggar är den öppna? Jag kommer att gjuta ca 4-5 meter * 10 meter utefter en laduvägg.
Visst räknas antalet hästar endast dom som står på stall? Jag kommer endast att ha 6 på stall men även ett antal på lösdrift, och för dom krävs inget gällande platta va?
Vilket är absolut billigast godkända alternativ att orna platta, kanske nån som har ideer och kan dela med sig. Är det ex. billigare att ta hem /hyra en container som någon får tömma åt mig? Detta gäller allstå 6 hästar.
Tacksam för svar!
Hästmänniskan
hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
Hundavel & Ras Jag har sagt det tidigare, jag _antar_ att SKK valt sina illustrationer av vad som är ok och inte ok baserat på den BOAS-forskning som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.