Hur stor chans få henne dräktig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cilia86
  • Startdatum Startdatum
C

Cilia86

Hej.

Mitt sto står på betäckning nu (naturlig betäckning). Hon tog sig tyvärr inte på första försöket, hur stor är chansen att hon tar sig på nästa? (Lite orolig för att inte få fölis).

Sv: Hur stor chans få henne dräktig?

Det beror på varför ditt sto inte tog sig första gången.
I år har vi haft dessa ston.
sto 1. kom i "falsk" brunst när hon såg hingsten= inte dräktig gång 1 men dräktig på riktig brunst.
sto 2. halvdan brunst gång 1 ska betäckas på nästa brunst i kväll.
sto 3. Har ägg men är fortfarande inte dräktig efter 4 försök. Är behandlad nu. Byter nu hingst.
sto 4. har stora fina ägg, brunstar inte normalt utan slår halva brusnten igenom och sen är hingsten inte intresserad. Är betäckt sedan i mars. Behandlad med Hippotrim. Byter hingst nu.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
608
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
650
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka