karamelldrottningen
Trådstartare
Hur snabbt kan man få en ursnygg trädgård?
som glad amatör?
som glad amatör?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blommande perenner, snygga gångar. Att det ser trevligt ut men inte extra allt och inte att det bor någon trädgårdsmästare utan mer välordnat, snyggt, hemtrevligt och med växtlighet som inte ser helt nyplanterad utDet beror väl på vilken typ av tomt det är och vad som finns där förut? Och vad man menar med "snygg"?
En del tycker att en jämnt klippt gräsmatta är viktig, andra vill ha massor av blommande perenner. Andra vill ha gröna buskar.
Vad tycker du själv?
Vet faktiskt inte hur stor trädgården ärHur långt är ett snöre?
Det beror på så många faktorer - hur stor är trädgården, är den igenvuxen eller 'plug and play', är du ensam om jobbet eller har du flera som kan hugga i, vilka växter finns redan, vilka vill du lägga till, osv osv.
Sen har man såklart olika uppfattning om vad som är ursnyggt också. Väldigt svårt att sia, alltså.
Ursnyggt är ängsblommor ovårdat med stor blomsterförekomst. Kommer till efter ca 2 år om man inte gör ett skit.Hur snabbt kan man få en ursnygg trädgård?
som glad amatör?
Kan du inte göra en enkel skiss på hur trädgården ser ut nu. Var står huset, vilka träd och buskar finns där nu?Vet faktiskt inte hur stor trädgården är
Men känns som relativt stor
Hur snabbt kan man få en ursnygg trädgård?
som glad amatör?
Detta! Så är det ju verkligen, en får ju nya idéer och drömmar hela tiden. Samtidigt så är det ju det som gör trädgården så rolig tycker jag , det finns saker att göra och förverkliga livet ut.Jag gör några projekt om året, räknar med att den är mer färdig om kanske fem år till? Men idéer utvecklas och om fem år kommer jag nog tycka samma sak
Beror på hur stor budget man har och om man är beredd att lägga in egen tid och arbete.Hur snabbt kan man få en ursnygg trädgård?
som glad amatör?