hur små hjälmar finns det?

T

tazza

Någon som vet? När kan Lillan börja rida? Hur har ni andra gjort?
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

På Minirider, finns det hjälm från strl 51, jag har även sett en del som har ridit med cykelhjälm, de riktigt små alltså.
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Mina barn, som rider med ledare i skritt och trav på snäll shetlandsponny, rider med cykelhjälm (med hårt skal) på huvudet. Jag kan inte tänka mig att det skulle kunna hända något som cykelhjälmen inte ska klara av, med de förutsättningarna. Och skulle det ändå hända så tvivlar jag på att det skulle göra så stor skillnad om de har ridhjälm på huvudet.
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Hur små cykelhjälmar finns det då, från två år kanske? *vill att bebis ska kunna rida innan hon kan gå, typ*;)
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Hur små cykelhjälmar finns det då, från två år kanske? *vill att bebis ska kunna rida innan hon kan gå, typ*;)

Cyklehjälmar finns för riktiogt små. Ca 6 månader. Bebisar kan ju åka cykelsits och då behövs ju hjälm.


Mina barn lånar hjälm på ridskolan. Där har det från strl 51,
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Cyklehjälmar finns för riktiogt små. Ca 6 månader. Bebisar kan ju åka cykelsits och då behövs ju hjälm.


Mina barn lånar hjälm på ridskolan. Där har det från strl 51,

Haha! Bara två månader kvar!:bump:
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Hur små cykelhjälmar finns det då, från två år kanske? *vill att bebis ska kunna rida innan hon kan gå, typ*;)

Nu vill jag inte vara negativ, men skynda långsamt, annars finns risken att du får ett barn som avskyr allt vad hästar heter... Lite längtan gör att det blir roligare!
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Nej då! ;) Men huvudet är väldigt stort på barn.... :) Fast de minsta behöver nog en mindre hjälm egentligen, det är där cykelhjälmen kommer in! :)
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Mina barn var runt tre när de började rida kontinuerligt.
På den tiden (80-90 talet) så fick jag specialbeställa hjälm från England. Har tyvärr inte sparat den så jag minns inte storleken.
Däremot har jag sparat sonens första tävlingskavaj, som fick sys upp hos sömmerska i storlek 120...hur fin som helst.

Tur för mig att jag inte har små bern som rider idag, då hade jag blivit ruinerad av alla söta klader som finns, både till häst och ryttare!
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

Nu vill jag inte vara negativ, men skynda långsamt, annars finns risken att du får ett barn som avskyr allt vad hästar heter... Lite längtan gör att det blir roligare!

Hmmm... vänta till sju månader då...Men då ska hon galoppera också!
;)
allvarligare talat...Hästarna finns på gårdsplanen så hon har redan varit i kontakt med dem, och jag tror att det bara är positivt att sitta lite på dem när hon blir stor nog.
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

allvarligare talat...Hästarna finns på gårdsplanen så hon har redan varit i kontakt med dem, och jag tror att det bara är positivt att sitta lite på dem när hon blir stor nog.

Jag har en dotter som fortfarande rider, en son som slutade vid 15 årsåldern.
De har bägge "ridit" sedan födslen. Tror inte att sonen tröttnade pga det, utan helt enkelt för att han fick andra intressen i den åldern, samt att ingen av hans killkompisar höll på med ridning.
 
Sv: hur små hjälmar finns det?

När jag jobbade som ridskolechef kontaktade jag ridsportförbundet angående detta, då vi hade svårt att få tag i tillräckligt små hjälmar till knattarna. Deras hållning var då att det var bättre med en cykelhjälm som passade, än en ridhjälm som var lite för stor.

Till min egen dotter har detta inte varit ett problem, eftersom hon är lika tjockskallig som sina föräldrar. Jag fick tag på en jättefin ställbar hjälm på Börjes, blå med små hästar på. Det enda dumma med den är att den inte finns i min storlek!
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Bexzor
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 767
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp