Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja de var 2 års sen jag blev uttagen för dopingprov och då sa dom att de togs på alla nationella tävlingar.
Det görs kvantifiering, den ponnytravare som testades positivt i september 2007 hade 79 000 ng restprodukt från Naproxen i urinen.Det jag däremot tycker är helfel i de dopingprover som tas är att det inte tas mängdprov av funna substanser, hade man gjort det så hade man ju tydligt (eller i alla fall tydligare) sett om det handlade om oavsiktlig kontaminering. Borde ju i de lägena handla om mikroskopiskt små mängder jämfört med om man faktiskt medecinerar en häst med substansen.
Knapplån
Jag måste säga att det trots allt görs skrämmande lite dopingtester. Jag har ridit på nationell/elitnivå i 12 år nu och har testa en häst en gång. Jag tror att dopingen är mer utspridd än vad vi vill kännas vid.. Tur att dom tar tag i det ordentligt nu innan ridsporten får samma stämpel som t.ex. cyklingen redan har fått.