Hur skulle du lägga upp träningen?

N

Nekko

Jag har fått hem ett åttaårig arabsto och behöver lite träningstips! Jag har som mål att nästa vår ställa upp i åtmistone 5 mil. Hon har inte gjort mycket det senaste året, vilat helt i ett halvår (pga förra ägarens tidsbrist). Hon har för ett antal år sedan varit i kondition för åtminstone 5 mil. Nu är hon lite smårund och dåligt musklad över rygg och rumpa.

Hur skulle ni lagt upp träningen? Vad skulle ni fokuserat på i träningen? Givetvis har jag mina egna planer, men vill gärna ha råd i från mer erfarna distansryttare - jag vill ju att min lilla häst ska hålla länge!

Sv: Hur skulle du lägga upp träningen?

Titta på den andra tråden om träning för fyraåring, där finns lite tips och det kan mycket väl också funka på en åttaåring som inte varit i kondition på ett tag.

Liknande trådar

Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: cassiopeja
·
Distans Hej distansfolk! Nu behöver jag lite hjälp här, det handlar om en första distansstart och hur jag kommer dit! Efter att ha tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: annoj
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 469
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka