Hur skulle DU gjort?

domino

Trådstartare
Måste köpa ny hjälm pga av ridolyckan i början av april då jag fick kraftig hjärnskakning. Hjälmen är hel men vill ändå byta pga av det kraftiga fallet. (Hööks Hi-Lite Pro, den med god ventilation, silver fram och kostar 679:-)
Har provat en hel del hjälmar nu en hittar ingen som är lika skön som den jag hade. Det är den skönaste hjälm jag någonsin haft och har trivts så bra med den. Detta var 3:e avfallet med den. (De första slog jag inte i huvudet.)
Skulle ni köpa en annan modell/märke eller skulle ni kunna tänka er att köpa samma hjälm igen?

Senast ändrad:
Sv: Hur skulle DU gjort?

Jag skulle absolut köpa samma märke. Den har ju faktiskt räddat livet på dig :bow:

Jag har också den hjälmen, är inne på min andra. Åkte också av, slog huvudet i ridhussargen. Köpte ny hjälm på vägen från sjjukhuset och insåg att det är den skönaste hjälm som finns, dessutom var det rea på den då! Så jag tycker absolut att du ska köpa en likadan.

Tack för era svar! :)
Ja, jag är ju väldigt sugen på att ha den igen då jag tycker så mycket om den! Men vill först höra hur andra skulle resonerat kring det... :p

Jag har också en sån och bara älskar min :) Är också den skönaste hjälm jag har haft :) Jag tycker du ska köpa dig en sån.

Samma förstås. Finns väl ingen anledning att byta märke elelr modell om du var nöjd med den gamla.

köp samma, den är ju så skön och jätte fin, borde nästan köpa på mig ett lager ifall de trar den ur sortimentet :rofl:

alazzi skrev:
Samma förstås. Finns väl ingen anledning att byta märke elelr modell om du var nöjd med den gamla.
Mycket riktigt, ville bara ventilera lite och höra hur andra funderar kring det om det hänt dom.

Bison skrev:
köp samma, den är ju så skön och jätte fin, borde nästan köpa på mig ett lager ifall de trar den ur sortimentet :rofl:

Ja, nu köper jag ju inte hjälm för utseendets skull utan för säkerheten. Sen gör det ju inget om den skulle vara snygg med. ;)

Sitter den bra hade jag köpt en ny likadan.

En hel hög med hjälmar som jag tyckt satt bra i butiken har börjat skava när jag blir varm, jättesnyggt med ett rött skavmärke i pannan :(

Byter gärna till samma modell som jag har i dag när det blir dags, för hittar man en som verkligen är bekväm är det väl ingen idé att leta mera?! Fick dock prova en annan i helgen, och det känns också som en bra modell för just mig, så den blir ett tänkbart alternativ när nuvarande kruka skall uppdateras.

jag har (hade) oxå en sån! superskön och formade sig efter mitt huvud och ja den var jättemjuk, sval och satt bra.

dock har jag lämnat in den på Sp*lt*ns beg.avdelning för att sälja den - den är ju BLÅ :p. (utan silvergrej)
antingen när jag köper ny hjälm så blir det en sån fast svart eller en IRH - IRHn kostar ju dubbelt så mkt men är snyggare och svalare tycker jag.

Klart du kan ha kvar samma märke. Det var väl inte pga av hjälmen du ramlade av ;).

jag måste också köpa ny hjälm, ramlade av med en rejäl fart och fick också hjärnskakning. Om jag inte hittar något som är skönare än den hjälm jag hade då köper jag såklart en likadan modell!:bump:

Idag inhandlades en ny hjälm då, det blev denna. Samma som jag hade innan fast den utan silvergrejen fram, inte lika mycket ventilering ( :confused: ). Tyckte denna var skönare :D En svart blev det.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 450
Senast: JennyLz
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av... 2
Svar
29
· Visningar
3 370
Senast: Wilfa
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 474
Senast: troxel
·
Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 912
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025