M
mooi
Har en häst som står med hovböld, och hon fick en "sko" på kliniken. Den skon hade säkert varit bra om det var sommarväglag, men nu var den galet hal (slät lädersula) och jag är rädd att hon ska slå halvt ihjäl sig... Jag ska iväg och kika på barfotaboots imorgon, de har ju ändå en mönstrad sula och jag tänkte brodda upp dem. Dyra för att ha en vecka, men samtidigt vet man inte om man åker på en hovböld igen, eller en tappsko där de kan behöva en sko tills hovslagaren kommer. Jag ska alltså inte rida med dem utan bara ha dem som skyddssko.
Bootsen jag tänkte på är Cavallos Sport Boots. Hennes sko mätte 13x13cm och enligt måttabell borde hon ha storlek 3. Men jag tycker det är lite lurigt -hon har ju ett bandage som "bygger" lite -samtidigt är det ju bara nu hon har bandage, och jag vill ju inte att de är för stora så att de börjar skruva sig osv.
Hjälp
Bootsen jag tänkte på är Cavallos Sport Boots. Hennes sko mätte 13x13cm och enligt måttabell borde hon ha storlek 3. Men jag tycker det är lite lurigt -hon har ju ett bandage som "bygger" lite -samtidigt är det ju bara nu hon har bandage, och jag vill ju inte att de är för stora så att de börjar skruva sig osv.
Hjälp