Hur ska jag skriva in på hippocampus?

FreeLou

Trådstartare
Jag har fått hjärnsläpp. Ska skriva in värden för fosfor, Calcium o.dyl för hippo alfa, men vet ej om jag ska skriva 0,5 eller 5 på tex fosofor?

På produktbladet står det 0,5, men smrp står som 13,5 och det skriver man väl som 135? :confused:

Dyngförvirrad. Hjälp tack.

Sv: Hur ska jag skriva in på hippocampus?

13,5 vad?!

du måste alltid kolla på angivelserna, det är där du får ledtrådarna om vad du ser ska skriva i de små rutorna.

Jo, men på Hippo Alfas produktblad står det 13,5 % smrp/ kg. Hmm. Och man ska ha gram på hippocampus. Nu börjar det gå upp ett ljus.. så P, Ca och liknande ska skrivas som hela siffror, inte 0, ngt.

Märks att man är förvirrad, men förstår du hur jag menar?

men jösses människa!

hehe
13,5% hur mkt är det på 1000 gram? jo 135 gram...
nu har du inte skrivit angivelserna för P och Ca så där kan jag inte hjälpa dig, men generellt ska man skriva det som det står på förpackningen... det gäller iaf hö.

Haha. Ja.

P 0,5 %
Ca 0,9 %

Vilket borde bli:

P 5
Ca 9

på hippocampus.

Jag går och lägger mig nu ;)

nu har du fattat!

visst är det trisst när de anger i %?! man vill ju ha rena siffror juh!

Ja, faktiskt. Iaf sådana här dagar. har ju skrivit in det tidigare, men nu blev jag himla osäker. Tack för hjälpen :)

ja ibland är man lite mer puckad än vanligt... en dag när jag skulle räkna ut så skrev jag alla siffror /kilo TS... hm... det blev väldigt konstigt och jag fick bara inte ihop det... höll på att bli galen innan jag insåg mitt misstag :p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: Bee
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 434
Senast: lbb
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka