Hur ska jag göra!?

J

JK+T

Jag har ett problem och snälla ni , säj inte bara -fråga din insruktör eller liknande..
Min häst är lätt att få att såkallat gå på tygeln, asså böja på halsen.
Hon går under sej med bakbenen ganska rejält också. Eftersom hon går såpass mkt under sej med bakbenen , men ändå inte höjer rygg eller sänker bakdelen ger detta en gungig gång, rätta mej om jag har fel. Men HUR ska jag gå tillväga, det känns som jag prövat med allt. Det finns redan trådar om detta , men hur ska jag göra, steg för steg?snälla finns det någon som kan hjälpa mej?

//tovan

Sv: Hur ska jag göra!?

Pja, utan att ha sett hästen kan jag inte ens komma med tips, det är inte som att formatera en dator eller laga en punktering på en cykel.
Ridning handlar om känsla. Och vad har halsen med hurvida hästen går på tygeln eller ej att göra? Skit i huvudet och tyvärr, jag är ledsen att säga det, men endast en kunnig ryttare/hästägare/tränare kan hjälpa dig att hitta en bra lösning på ditt problem.

okeyy..., jaja, ska fråga min ridlärare men problemet är att jag inte börjar terminen fören till slutet av augusti, så om 3 veckor kan jag fråga:p

Tja, strunta i var u har huvudet på hästen i det här läget. Ta hjälp av en instruktör som kan göra upp en plan för hur ni ska få hästen att arbeta med hela kroppen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama