Hur ska jag göra?

L8P8

Trådstartare
Jag ska gå själv på badhus med pojkarna idag. De är 7,5 och 9 år. Jag vet inte om de är tillräckligt stora för att ta hand om sig själv inne på herrarnas omklädningsrum, men tänkte att det kanske upplevs som stötande (dvs de är för stora) inne med mig på damernas. Den stora pojken är dessutom ganska förvirrad och risken finns att han glömmer hälften + att han brukar "fastna" i dusch och bastu efter badet och då har jag inte någon som kan "jaga" på honom.

Vad tycker ni? När är pojkar för stora för att få följa med mamma in på damernas?

Sv: Hur ska jag göra?

Har samma problem, dock är mina pojkar 7 och 3 år, tänker mest då på 7 åringen. Och han kan jag inte släppa lös.

Med tanke på hur de precis rök ihop, så vette sjutton om jag vågar släppa iväg dem ensamma. De får nog följa med mig på damernas, om ingen har någon annan åsikt...

Var av helt andra skäl inne på ett äventyrsbads hemsida och de hade tom regler för detta:

Barn med en högre ålder än 7 år får ej gå in i motsatta könets omklädningsrum.

Kanske värt att kolla upp?

Jag såg inte till några sådana regler, och jag hade båda barnen med mig. Det var inte någon som tittade snett heller (vad jag kunde se :laugh: ).

Skönt att det gick bra. jag hade lite samma problem förra veckan när jag skulle åka och bada med min systers barn som är 10 och 8 år och självklart är det yngre en pojk..

Jag satte mig ner utanför ingången till herrarnas och förklarade hur det såg ut typ där inne och vad han skulle göra osv.. Skulle det vara något att han inte kunde låsa skåpet eller något sa jag till han att det säkert fanns någon snäll kille som skulle hjälpa han där inne :grin:. Detta är en pojk som oftast inte lyssnar men TJI denna gången så flöt det på =).. Han va klar innan oss och hade lyckats låsa skåp och allt =)

Liknande trådar

Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man...
2
Svar
27
· Visningar
2 494
Senast: yttre
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 356
Senast: ginnies
·
Hästvård Normalt går mina hästar ute långa dagar. Utsläpp någon gång mellan 05 - 08 (beroende på hur jag jobbar), och in 21 - 23 (samma sak där...
2
Svar
22
· Visningar
2 437
Övr. Katt Usch, jag vet inte vad vi ska göra. Det har flyttat hem en kisse till oss. Vi bor på landet och har redan fyra kissar som är det bästa...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Gibby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama