Hur ska jag göra.. tvist

Kaluna

Trådstartare
Tar denna fråga väldigt luddigt och odetaljeat, då jag inte vill peka ut denna människa..
Hamnade i tvist med en människa (hundrelaterat) och jag tog kontakt då med SKK juridiska avdelning för att få hjälp hur jag skulle agera o sköta mig enligt reglerna. höll denna människa annonym inför SKK.
Valde sedan att lösa det på ett kostsamt vis, men helt enligt regler. och hoppades att det skulle vara punkt där..
Människan beter sig fortfarande inte OK gentemot mig, utan snackar skit för jämnan. får höra både den ena o andra historien från andra som har talat med denna person.
hur som helst, Har haft ett bra stöd av SKK juridiska och det har framkommit i våra samtal att denna person har brutit mot minst 2 av SKK grundregler.
Juridiska önskar att jag offentligör personen till Diciplinnämnden.
Jag är ingen bråkmakare och vet inte riktigt hur jag ska göra.. ska jag skicka in en anmälan? eller kan det blir mer skit för min del att jag "håller på o anmäler folk"... kan påpeka att det är första gången jag är i kontakt med SKK pga tråkigheter..
Hur hade du gjort?

hoppas ni förstår något av inlägget... :confused:

Sv: Hur ska jag göra.. tvist

Svårt, förstår din situation. För mig skulle nog dealbreakern vara hurvida dom reglerna hon brutit mot påverar någon hunds livskvalité/hälsa? I såfall hade jag anmält. Om det mer är regler som har med "konkurrenskäl" och eller seriositet att göra så hade jag tänkt mer på mig själv och hur utsatt jag blir genom att anmäla.

Men med tanke på att personen verkar prata ganska vitt och brett och ni har en viss gemensam bekantskapskrets så är det kansek så att det du vet inte är något bara du vet? Och då är det ju inte uppenbart vem som anmält?

Sv: Hur ska jag göra.. tvist

lite så jag också tänker... liten värld i den stora hundvärlden, mkt gemensamma bekanta!
har ju både SKK och en extern jurist på "min sida"
samtidigt känner jag ingen anledning att skydda människan då H*N hitta på alla möjliga historier om mig *suck*
samt att jag anser att man ska följa de regler som finns. men åter igen, gör jag det värre för mig själv genom att vara "den som anmäler"... :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka